Kan en Multi-cutter burges til at fræse ud til el?

Hej
Kan jeg bruge en såkaldt Multi - cutter (http://www.bosch-professional.com/g...866-ocs-c/)
til at skære riller i puds & mursten?
Jeg er ved at sætte min lejlighed i stand og vil iløbet af sommeren gerne ha lagt installationerne ind i væggen.
Jeg fik at vide af en ven som er aut.elektriker er det kunne gøres billigere hvis jeg selv fræsede ud og gjorde klar til elektrikeren kunne trække og tilslutte de nye kabler.

Jeg bor i en gammel ejendom (ca.1890) med rumdeling af spanske vægge (oppudsede trævægge) og original stuk, hvor de nuværende installationer er lagt op til, hvilket jeg også gerne vil have lagt den nye installation. Jeg tror dog ikke at jeg vil kunne lægge den så tæt på med en murrillefræser eller dyksav, og jeg har hørt det skulle svine afsindigt hvis man skulle kaste sig ud i det med en vinkelsliber..

Derfor tænkte jeg om en multi-cutter, som jeg har set kan fjerne fuger og skære i fliser vil kunne bruges til formålet? og om nogen har haft erfaring med at bruge sådan en til denne type opgave?

Tanken er selvf. også at den måske kunne bruges til andre projekter iforbindelse med istandsættelsen.

Håber at høre fra Jer.

Mvh.
Hans Christian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm jo det kan du sagtens, med den rette klinge...MEN du skal bruge måneder på det, samt MANGE klinger......
argh sagtens.... men det kan, som sten skriver, lade sig gøre. Det vil tage uendeligt mange måneder og koste store summer af penge til at købe klinger for.
Jeg tror det vil være billigere i sidste ende at købe en rillefræser til 5000,-.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Først velkommen til LDS.

Spanske vægge består så vidt jeg ved af brædder/ståltråd/ søm/strå/puds.

Ville nok tænke på at bruge en håndrundsav & stille den i den ønskede dybde til kablerne. (hårdmetal klinge) går gennem en del inden den er totalt ødelagt.

Du skærer 2 eller flere parelle snit og banker/stemmer det væk mellem snittene.

Tror du måske du kunne bruge den måde at lave det selv på?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af robert8900_5 på 21 maj 2013 20:27
...zip

Jeg tror det vil være billigere i sidste ende at købe en rillefræser til 5000,-.

Det skal vel ikke være den dyreste .. de fås fra 500 - 600 kr.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mange tak for jeres svar
Jeg har allerede en lille dyksav med en max 25mm dybde og en vinkelsliber med diamantklinger.. har derud over fundet en farvehandel hvor jeg kan leje en murrillefræser til en 75kr i døgnet.. jeg syntes dog de virker lidt kluntede og ikke kan komme helt tæt på stukken eller karme og paneler.. jeg vil også nødig beskadige stukken da den er original.. men jeg finde nok ud af noget, og så må jeg tage det skidt som det medføre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis