H7 pærer

Hej.
Nu har bilen -igen- en død pære. Den spiser 4 - 5 forlygtepærer om året, så om ikke andet lærer man at finde de gode tilbud, samt altid have en med.

Men er det blevet normalt. Har produktudviklingen gjort at man er blevet så meget bedre til at fabrikere dem til en vis, begrænset levetid (konspirationsteori!!).

Der er ikke andre af pærerne i bilen der skal skiftes i tide og utide.
Bilen er en Avensis 2.0 bz årg 99.
Er der nogen med erfaringer.

mvh

varmetossen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil godt vædde en kop god, kølig humle på, at den generator giver for høj spænding.
Det spiser pærer i urimeligt omfang.
På min gamle Mohamedeo er der også H7, og de holder ganske glimrende.
Jeg tror ikke vi skal ind på konspriationsteorier i denne sammenhæng!

Med venlig hilsen
ktm

Har haft succes med Osram ultralife som Jens henviser til. Har desværre en af de nye tumpede biler, hvor man skal have hele lygtekonsollet ud for at skifte en pære, så derfor har jeg også valgt lang levetid fremfor max lys.
Hej.
Ladespændingen er 13,35 volt lige efter bilen har været startet og kørt 200m (for at komme i tørvejr - hurra for en pinse!)  - ser lige på det ved længere drift.
Det er måske lige i overkanten.
Det med longLife er nok en god ide

mvh

varmetossen

du skal måle spændingen der kommer i forlygten med startet motor, det er normalt at spændingnr er højere på nyere biler da det giver mere lys men koster flere pærer, du kan sætte en modstand på som reducerer spændingen men giver lidt mindre lys.
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 21 maj 2013 12:40
Hej.
Ladespændingen er 13,35 volt lige efter bilen har været startet o

Prøv at måle med motoren løbende i kraftig tomgang?

Med venlig hilsen
ktm

Hej

Det er nok som de andre skriver en for høj spænding, men også at pærerne ikke kan komme af med varmen, de ældre biler havde en parabol ud af letmetal (der hvor pæren sidder) og der bliver varmen ledt væk, har set at mange modeller smelter plastic stikket på pæren, så selv om man sætter modstand på vil pæren jo stadig blive varm, bare med reduceret spænding, hvis man kan få varmen væk vil dine pærer holde længere, men dette er jo ikke nemt, da det hele er pakket ind

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis