Opvaskemaskine slå HFI

Har en 8 år gl. Miele G645 plus, som pludselig begyndte at slå HFI.
Faktisk var det EFTER en vask det skete første gang.

Sætter jeg strøm til den kører den fint, men slukker jeg eller tænder den, slå den HFI, måske hver 5-10 gang jeg slukker eller tænder.
Den slår også HFI hvis jeg fx. åbner lågen med spænding på maskinen.

Altså den slår HFI uden der program sat i gang, både når jeg slukker eller tænder eller åbner lågen.

Har prøvet at pille stik af alle forbrugs-enheder i maskinen:

Varmelegme
Afløbspumpe
El-blæser
Magnetventil elblæser
Cirkutations pumpe
Samt hvad jeg ellers kunne finde.

Den slår dog stadig HFI.

Maskinen ser HELT tør og fin ud alle steder uden nogen former for tegn på utætheder ?


MVH

HH
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grib knoglen og ring til den nærmeste elindstalatør han ved nok lige hvad der er galt, og så roder du ikke i noget hvor du burde holde nallerne væk
Har selv en Elektrolux der lavede nogenlunde det same, dvs. det skete for det meste når maskinen blev betjent. Det viste sig at en af ledningerne, der er trukket gennem døren/lågen til computeren/betjeningspanelet havde en skade på isoleringen, så den tog maskinens stel en gang i mellem når den blev betjent.

Og ja, det var den lokale "trikker" der havde ødelagt isoleringen under udskiftning af varmelegmet 1/2 år før og det lykkedes ikke vedkommende og finde fejlen I to forsøg før far her måtte løse mysteriet !  

Håber du finder fejlen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis