Udsugning i badeværelse

Hej.

Jeg har fået en ny udsugning på mit badeværelse, som ikke fungerer som jeg vil. 

Udsugningen er med fugtsensor.

Jeg vil gerne have at udsugningen KUN starter når er fugtigt. 

Som det er nu så starter den når der er fugtigt, men også når jeg tænder lyset på kontakten.

Kan i hjælpe mig med at tilslutte den så den kun tænder når der er fugtigt ? 

Noget helt andet er at siden igår har den kørt konstant og vil ikke stoppe. 

Håber i kan hjælpe 

Vh Frederik



 Vh.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan i se de vedhæftede billeder ?

 Vh.

Nej ingen billeder!

Prøv igen ikke.

Jeg har en' magen til den jeg har er fra HN varenr. 1223 har ikke monteret i mere en ca. 4 mdr. er gået i stykker, elektrikeren siger at jeg skal købe en' uden fugt sensor, de andre kan ikke holde.

Det jeg godt kan lide ved den er det gitter som åbner og lukker med aktivator, tror mener at det sparer lidt varme.

Så jeg skal ha' byttet, har heldigvis kvitteringen, mener der er 5 års garanti, ja har lige set efter.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det kræver at din ventilator er beregnet til udelukkende at bruge fugtsensoren, og det næste er at den skal have konstant fase for at virke.

Du har vel en brugsforvirring ?
Måske skal du afmontere mellemledningen så den kun får nul og fase.
Det kan også være et indstillings spørgsmål, jeg syntes at kan se nogle små dip-switche... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Så var der et billede

 Vh.

Jeg ville også købe en fugtstyre for nogle år siden... Men alle jeg talte med sagde at de billige ikke virkede for de kører konstant efter nogle måneder.

Du burde kunne styre hvor fugtigt det skal være før den starter.. I dag f.eks. er luftfugtigheden jo høj og så vil den kører konstant hvis den er sat lavt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så længe man køber noget der er i rimelig kvalitet, så kan det sagtens holde, med hygrostat. Og sætter man den til 60% eller derunder, ja så må man jo leve med den ofte starter, og i sommerperioden nok vil kunne kører hele tiden. Jeg ville sætte den til en 70%-75% så burde den kun starte når der har været en i bad.


Din ventilator burde kunne kører fint hvis du fjerner den sorte (og den røde? sidder der en rød i sammen med den sorte?) så ledes at den kun får fase og nul. Den sorte er sikkert også mellemledning som kører sammen med lyset, så når den er sat til, vil ventilatoren starte hver gang lyset tænder. pil den ud og sæt en muffe på den, og brug et par dage på at få indstillet hygrometeret så det passer til dit temperament. Det er desværre analog indstilling, så man kan ikke lige så nemt sætte den på xx% Men man kan finde et rigtigt hygrometer og sætte ud i badeværelses, nær ventilatoren, og bruge den til en hjælp når man indstiller, så burde man kunne få den sat hvor man vil.
Er det ikke meget rart at ventilere diverse mislugte ud når man er/har været på potten?

Jeg ville vælge en ventilator med tænding på lys og så efterblæs i fx 5 minutter. Det burde være rigeligt til både prutter og fugt.
Jeg fjernede den sorte og muffede den. Fandt hygro indstillingerne og indstillede den på 80 % . nu virker det hele som det skal. Tak !

 Vh.

Selv tak. Men jeg ville nu også foretrække at have det som pilehaven beskriver.. Synes man den larmer for meget, så burde man købe en lydsvag i stedet. eks. Duka el700 th q. Den har jeg, og den genere ikke det mindste når den kører, modsat den anden version af den der er lidt kraftigere el700th, som larmer noget mere.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis