Mellemrum mellem hulkehlliste og væg. Fuge?

Jeg har på min køkkenbordplade en hulkehlliste op i mod væggen. Men der er et mellemrum der varierer mellem 1-10 mm ca. Der kan selvfølgelig komme snavs og fugt ned bag ved så det er jeg interesseret i at lukke. Men hvordan gøres det bedst?
Jeg har købt noget silikonefuge, men er i tvivl om jeg kan lave det pænt når mellemrummet varierer så meget.

Nogen gode råd til hvad der kan gøres?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I ethvert velassorteret byggemarked kan man købe et sæt "klodser"til at trække pæne siliconefuger. Min eneste anke i forbindelse med din ide ville være at specielt lys silicone der vender opad vil være en magnet for støv og fedt.
Tak for dit svar. Jeg kan godt se at en silikonefuge der vender opad vil tiltrække snavs.
Jeg kender også godt fugemestersættet som det vist hedder. Min bekymring går mere på om det kan laves pænt når mellemrummet i den ene ende er 1mm og i den anden ende 10-12 mm?

Er der andre muligheder end at fuge?
Fuge, fugepinde, glittevand og lidt malertape så kan det godt laves flot ja.
Hvis det er muligt at komme noget fugefilt eller bagstopper ned i fugen fra de 5 mm og op til de 12 mm er det klart at foretrække, da du så slipper for at fugen synker.
Vand med sulfo i en forstøver flaske. når du har fyldt helt fugen op sprayer du godt med det på så fuge pinde eller aftræks klodsen ik hænger ved.
Du ka os for at være på den sikre side, især hvis det er en liste i træ, sætte malertape på toppen af liste så er det ekstra nemt og du slinger for silikone i træets åre.

Sidste råd er at bruge en silikone fuge der er malbar, den er godt nok lidt dyrer, men så ka du male fugen over med vægfarven, som forhåbenligt er en høj glans, og så sætter skidtet sig ik fast, og er nemt at tørner af.

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Du skal presse fugemassen førend du sprøjter ellers kan du få problemer med vedhæftningen. Vil dog også anbefale at du bruge malertape til denne opgave.

Jeg er ikke sikker på malbar silikone findes - men ellers kan du bruge en polymer fuge som er malbar. Købes samme sted som silikonefugen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også