isolering under træterrasse

Hej. Jeg har en overdækket træterrasse der nu bliver lukket helt af med et skyde glasparti i fronten og termotag. I siderne og bagkanten er det huset der udgør lukningen.
Glaspartiet i fronten bliver monteret på et punktfundament med en eternit plade gravet 10 cm ned i fronten som "sokkel". Under træterrassen ligger en gammel fliseterrasse hvor strøerne er klodset op på. Der er ca. 130 mm luft fra brædder til fliser. Hvordan kan jeg isolerer denne?
Min tanke er at fjerne strøerne og ligge en dampspærre direkte på fliserne. Så monterer strøer og fylde op mellem dem med leca nødder og til sidst monterer en træterrasse af hårdtræsbrædder. Er dette en brugbar løsning eller er der nogen der har bedre ide?
"udestuen" skal ikke bruges som vinterhave. Kun forlænge tiden hvor man kan sidde ude.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kom nu kære venner, en af jer må du kunne give spørgeren et godt råd.
Du skal have dampspærren nærmest rummet, dvs lige under gulvbrædderne. Søm lister ind i siden af strøerne nederst. Læg eternitplader ned imellem strøer på listerne. Nu er der lukket af for rotter, mus, gale hankatte osv. På eternitten lægger du isoler materiale ud. Hæft dampspærre på overside strø og smæk brædder på

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis