Puch maxi dør efter 30 sek

Hej 😊
Jeg har været ude og investere i en puch fra 80.
Når jeg træder et par gange på kik starteren starter den, så ka jeg holde liv i den med gashåndtaget ca 30 sek men så går den ud. Det samme sker når jeg prøver at kører. Max 200 meter og så dør den??????
Håber der er nogle der ka hjælpe??? 😊

Der er nyt luft filter, ny karburator (rund), nyt tændrør, nyt lednings net, der kommer en pæn stråle benzin, dysen er 58, der er gnist på. Så er helt på bar bund

Hilsen rasmus

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
46 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden

Umiddelbart kunne det lyde som om det er karburator/benzinproblemer.
Prøv at rense karburatorens dyser, og svømmerventil-

mvh jens 
Er din dyse ikke ret stor, mener at dysen på puch er en 42 til 44, uden dog at være sikker, hvis dæmperen i din udstødning er strammet for meget kan den ikke komme af med gassen, og så dør den, prøv at skifte dyse og kig på din udstødning, skriv igen hvis det er noget der virker, det kunne være andre kunne få glæde af indlægget

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Skrevet af Mekkeren på 20 maj 2013 08:15
Er din dyse ikke ret stor, mener at dysen på puch er en 42 til 44, uden dog at være sikker, hvis dæmperen i din udstødning er strammet for meget kan den ikke komme af med gassen, og så dør den, prøv at skifte dyse og kig på din udstødning, skriv igen hvis det er noget der virker, det kunne være andre kunne få glæde af indlægget
Efter min hukommelse var det en 46 eller 48 dyse der sad i de modeller.

Men under alle omstændigheder, hvis motoren firtakter rigtigt meget og tændrøret bliver vådt skal der en mindre strålespids i. Når du har monteret en ny karburator vil jeg formode svømmer og svømmerventil er ok.

Pøj pøj med maskinen.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har læst mig frem til at nålen skal stå i andet hak fra oven! Ved ik om det er rigtigt??

Jeg har prøvet helt uden udstødning, men kaster mig over rensningen af den i dag og sikrer mig den ik er for stram.

Angående dyse er der meget forskellige meninger rundt på nettet om hvor stor den skal være. Men planen er at jeg nok prøver med en 48 her tirsdag når t-Hansen åbner igen 😃

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Får den for meget benzin?
Så skal du rykke nålen længere ned---
Udstødningen er ordnet og nålen er flyttet. Den kører nu meget bedre i motoren men gik alligevel ud.

Det der motor/gearkasseolie er det meget vigtigt hvad det er for en slaks eller kommer det ud på et ??

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Har du flyttet nålen helt i bund?

Mener det er SAE 80 gearolie
Nålen er flyttet helt ned, og det virkede os som om det hjalp. Men tændrøret er stadig lidt fugtigt, det betyder vil at den får for meget benzin/drukner?

Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis