Vand i haven, Ikke med fisk

Halløj herinde.

Jeg er blevet bidt af en gal "vand-i-haven"

Ikke bassin med fisk, for jeg skal ikke ud og fiske et af mine børn op !

Jeg har netop købt mine første granitvandsten, og synes det er super flot og afslappende at kigge på.

Nu har jeg fået blod på tanden.

Jeg tænker at lave et område på ca 2X4 meter med noget vand der løber ned af 3 granitsten ---> http://www.plantorama.dk/shop/sprin...ype-a.html

vandet skal løbe ud i nogle granitskræver og ned i en balje. Så blive pumpet op i og komme ud af en stor granitsten jeg får boret hul i.

Jeg har mange ideer.

Pointen med denne tråd er ----> Nogle der har erfaringer med sådan et projekt ?

 The day you quit is the day you lose.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange smådyr og fugle der vil blive glad for lidt vand i haven.

Sommer/fugle, bier, pindsvin og mange flere, bare for at nævne nogle få stykker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg lavede for en del år siden et lille "springvand" i en murerbalje hvor jeg satte en lille pumpe i der kun lige kunne løfte vandet op over vandspejlet. Men det gav en smule plaskelyd og det var meget hyggeligt.

Senere lavede jeg en af dem der var gravet ned med et gitter over, og en sten med hul i som vandet kunne risle over, ganske hyggeligt, men besværligt når den skulle tømmes for vand om vinteren, og gøres ren for snegle/tusinben/edderkobber/bænkebidere og andet dødt kryb  

Men ja, vand er dejligt beroligende at lytte til og sidde og kikke på.
Når jeg bliver lotto millionær vil jeg gerne have et stort flot spejlbassin som jeg kan nyde mit otium ved kanten af...     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis