Havetraktor: Udskiftning motor Husqvarna rider 850

Hej

Jeg har en gammel Husqvarna Rider 850.   Motoren er død.  og jeg har en anden jeg vil sætte over på den i stedet.   Men hvordan får jeg remskiverne af motor akslen?  Det ser ud til at jeg skal have hele bagtøjet af.  Kan det virkelig være rigtigt, og hvis det er, er der så nogen der har en beskrivelse af fremgangsmåden. 

På forhånd tak  

TP
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke lige din klipper, men det er da muligt at bagtøjet skal af, men det er jo også kun nogle få bolte.
Remskiven sidder nok med en not, og en centerbolt i enden af akslen.
Hej, har har haft det samme problem med sådan en maskine, indtil jeg fandt ud af at remskiven sidder fast med en bolt hvor der skal bruges en umbrako top til.
Mener det er en 6 eller 8 mm der skal bruges, og så skal den være lang. Så passer det nemlig med at du kan stikke den op igennem et hul der er i dreje ledet på maskinen. Og så få fat i bolten, den vej.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/toppe-umbracho-8482c1.html
Det er sådan en top du skal bruge, det skal være de lange.

mvh jonathan


Jeg har gang i samme projekt med min jonsered. Der sidder remskive aksen bare urokkelig fast! Har ladet mig fortælle at de er besværlige at trække af med aftrækker fordi de er bløde som snot! Er spændt på at hører om du render ind i samme problem! Tror jeg er nødsaget til selv at fremstille en aftrækker for ikke at risikere at ødelægge noget...
Det er muligvis ikke nok at løsne en bolt, nogle gange er remskiven opvarmet og akselen holdt kold så det krymper sammen når skiven afkøles.
Når du så skal have den af skal du varme skiven op og undgå at varme selve akselen op, så skulle den med en aftrækker let kunne hales af.
Tvivler nu stærkt på remskiven er krympet på. Men rust mellem aksel og remskive kan til tider bevirkevirke som om den var.  Men prøv og sprøjte rustløsner mellem aksel/remskive og lad det trække et døgns tid, det plejer at hjælpe.

Hvis du er i tvivl om hvordan du skal skille en maskine af kan det godt betale sig at bruge en halv time i selskab med Google.com hvor du her søger Husqvarna Rider 850 repair manual. Tit og ofte kan du finde en manual gratis til maskinen mellem alle dem der typisk koster $ 9.99.

Pøj pøj med projektet.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Tak for alle svarerne. Prøver  i første omgang Jonathans råd, så må vi se om der bliver brug for aftrækkere.  Men det bliver først i næste weekend.  skal nok vende tilbage med mine erfaringer.

Forsat god Pinse

   

TP
Som regel er det pladeremskiver, så bliver skiven skæv/ubrugelig ved brug af aftrækker.

Så hvis skiven ikke lige er til at afmontere, så prøv følgende.

Hvis motoren alligevel er skrottet, så skær akslen over (skil evt. motoren ad)
Og få så remskive/akselstump op i en presser.
Er nye rem skiver til at købe for penge? Beklager tråd kapring!;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis