Spiselige blomster?

Hej, er der nogen, der ved hvilke blomster, der kan spises i salater?

Jeg bruger mælkebøtte blomster (kun det gule), kronblade fra roser og alle blomster fra mine krydderurter. Men er der andre, som man ik lige tænker på?


Hilsen Lars Jørgensen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da min bror og jeg var omkring de 5 og 7 år gamle, troede vi at den hvide saft inden i mælkebøtterne var den der gjorde mælken hvid, så vi spiste nogle stykker. De smagte ikke særligt godt og vi havde begge meget ondt i maven  om natten med ræserøv til følge.
Hehe, ja man skal nok ikk drikke saften Men selve blomsten smager skam ikk af noget og ser jo flot ud i maden. Bladene er lidt bitre og dem skal man kun spise mindre mængde af. Selve stilken og roden indeholder meget af det stof, tarexin (eller noget i den retning) som smager bittert og giver mavepine.


Hilsen Lars Jørgensen
2 gode, men lidt stærke er blomsterkarse og purløg...
Og så pynter det også med kronbladene fra morgenfruer

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Hej Ostman.

Hvis du spørger www.Google.com om spiselige blomster, vil jeg formode der er læsning til de næste 3-4 timer.

Fortsat god Pinse.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg pyntede på et tidspunkt  en salatskål med fruen sidste tulipaner (kun blomsterbladene) hvilket først fik et NÆÆ frem og senere (da hun fandt ud af hvor de flotte blade stammede fra) et SKAM DIG 

MHT mælkebøtter, kan man med fordel "ribbe" bladene så midterstænglen bliver smidt væk. Derefter kan de koges/stuves på samme måde som spinat og smager meget derhen af. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
violer, stedmoderblomster, duftende roser (kun bladene), levkøjer, kornblomst, blomsterkarse, purløg, valmuer, ramsløg , hjulkrone, morgenfrue. Du kan prøve at google, da jeg ikke kan huske flere. Der er ikke noget galt med mælkebøtter, i Norge er der helse folk der laver the med blomsterne. 

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Geoginer, hvis du da kan nenne det,

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Tak


Hilsen Lars Jørgensen
Lige hvad angår Geoginer eller Dahlia, så kan du faktisk spise både blomster og rodknolde.
Rodknoldene koges som kartofler...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Morgenfrue, blomsterkarse, calendula, hjulkrone.

Meget dekorativ i salatblandingen.

(slettet af administrator - ren reklame)


Hilsen Villy Skov
www.froehandel.dk
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis