Rense luften i huset - Syg niece

Hejsa

Ved ikke lige om dette emne passer ind, men jeg prøver alligevel ....

Min dejlige niece på 3 år, stoppede med at trække vejret ved fødslen, og har haft relativt nemt til at blive små syg efter et længere ophold på intensiv.

Har nu lige fået et opkald hvor lægerne har opdaget nogle dårlige blod tal, og at det enten er infektion i knoglerne, eller også er det knogle kræft. Et opkald fra helved når man har været igennem nok, og pt ikke kan få noget konkret svar.

For at få tankerne væk, prøver jeg at se på hvad der kunne hjælpe hende på sigt, sådan at når hun bliver syg, måske lidt hurtigere og nemmere kunne blive frisk igen.

Så engang et program hvor at en familie havde et filter system i datterens værelse, der sørgede for at luften var bedst muligt. Meget muligt nogle syntes det er at gøre meget ud af tingene, men kan noget lign hjælpe lidt vil jeg absolut have det undersøgt.

Hvor i skulle prøve at holde et hus så "sygdoms" venligt som muligt, hvilke ting ville i kigge på ? ... Noget af det jeg har set på er:

- Centralstøvsuger der blæser ud på loftet. Disse koster ikke ret mange penge mere, og er noget jeg selv ville kunne installere hos dem.

- Genvex anlæg der sørger for frisk luft - Mener at have fundet nogle hvor man kunne købe specielle filtre til, men er det noget jeg har drømt ?

Alle bud er velkomne, og hvis folk syntes det er at straks gå i panik så er i velkomne til at have den holdning, men ingen grund til at smide en kommentar så.

På forhånd mange tak
Mvh Henrik

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er kræft hun har tvivler jeg på det gør nogen forskel, men hvis hun har noget med luftvejene kan et genvex(eller andet) anlæg være en ganske fin ide, det holder luftfugtigheden nede.

De filter du har set har nok været pollenfiltre, super for folk der har allergi, tror dog ikke de gør meget forskel for folk der ikke har.

Man kan vist også få nogen maskiner der renser luften, ved dog ikke om det er noget der rent faktisk virker..

f.eks http://www.elgiganten.dk/product/hu...luftrenser
Hvis det er kraft kan det nemt passe at det ikke betyder det helt store .... Håber selvfølgelig at det "bare" er noget infektion og antibiotika kan fjerne tingene, men indtil der kommer svar, er dette en rar måde lige at få tankerne væk.

Og når hun så døjer lidt generelt med helbredet, så kunne noget renere luft eller lign måske gøre en lille forskel, så er det også værd at tage med.

Kigger lige på de luft rensere der, takker.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

En varmepumpe med filter i, kunne også skabe et helt andet indeklima.
En bestemt type filter ? ... Da jeg kiggede på varmepumpe til mig selv var det grundet besparelsen, og faldte fx for denne her:

Mitsubishi FH35VEHZ
http://www.clevertec.dk/default.asp?Action=Details&Item=575
Pris: 13.600 kr inkl installation og montering

En egentlig hæderlig pris syntes jeg, der står lidt her:

Indbygget Plasma Clean filter
Human I-Sensor
Laveste lydniveau i sin klasse
Støv og antibakteriefilter
Miljøvenligt kølemiddel R410A
Scrollkompressor med DC-Inverter teknologi
Energi klasse A++/A+++
Varmepumpe drift ned til -25°C, som standard

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

En ret hyppig ting som ikke mange tænker over, gulvtæpper og stofgardiner samler tonsvis af støvmider, sengetøjet skal luftes hver eneste dag helst koldt så dør husstøvmiderne. Dyner med fjer  er en slem rede for mider de kan rigtigt hygge sig der.
Men tænk også over at hvis barnet er længere tid på intensiv hvor der er meget få bakterier i luften, så vil en tur uden for være lige så resikabelt, hun skal nu nok komme over det.
Sagde lægene at det kunne være kræft, eller er det noget du tror ? jeg er nemlig ret sikker på at de ikke udtaler sig om kræft uden at have bevis herfor.
Annonce
De har ingen gulvtæpper i hele huset, samt heller ingen stofgardiner.

Lægen havde sagt efter blodprøverne at det enten var infektion i knoglerne eller kræft i knoglerne, så indtil videre er det hvad vi har at forholde os til, der sker desværre ikke ret meget sådan en weekend.

Pt ligger hun på en afdeling med børn der har kræft/leukæmi hvor man ikke lige kan komme på besøg grundet batterier osv, så desværre kan man kun sidde og vente på svar.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50165121/

denne er da simpel og overkommelig!

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis