olsen banden

Hej
Jeg har tænkt mig at male de 3 sorte skygger af olsen banden på min port, som man kan se ude fra vejen. men så slog det mig, om man må det? der tænker jeg på retigheder. jeg mener Nordisk film har retigheder over olsen banden. har skrevet en mail til nordisk film. men det syntes de ikke rigtig de har haft lyst til at svarer tilbage på
Tænker når det nu er på min egen grund, kan de så bestemme om jeg må det....
Håber nogen kender reglerne inden for det....

 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke forestille mig der er nogen form for problemer. Der er jo ikke nogen der kan se om det er den rigtige højde. Det kunne jo ligeså vel være anton, knud og poul der er skitseret.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

det er en tro kopi af dem både i højde og breden . det er ikke til at tage fejl af at det er dem... men ved ikke om jeg kan komme til at betale en kæmpe estatning til dem som har retighederne til dem.

 
Helt overordnet, så er det uden betydning om du overtræder ophavsretten på egen grund eller midt på Rådhuspladsen. Tænk bare på kopiering af musik.

Når det er sagt, så er det da lidt vanskeligt at se, hvorfor Nordisk Film skulle have noget imod det. Du kan evt ringe til dem og bede om en mailadresse du kan skrive til. Så er du sikker på, at det er den relevante person der modtager mailen. Og så skriver du, at hvis du ikke har modtaget svar indenfor 14 dage, så vil du opfatte det som at de ikke har indvendinger imod dit projekt.

En anden mulighed er at du forhører dig i en af de juridiske brevkasser på nettet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hold da op!

Se at få fundet penslen frem! Hvorfor i alverden skulle de gide bruge tid på din port??

Jeg har da også malet Mickey Mouse på min søns legehus... Uden at spørge Disney om lov... Ja, jeg er en værre bandit

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det vil godt nok være surt at få en sag ud af det , der er jo nogen som har rettigheder over dem. Men samme tid er det jo bare god reklame for dem. Det er jo nok ikke små penge de vil forlange hvis det er.

 
Annonce
Nederst til højre finder du deres mailadresse http://www.nordiskfilm.dk/

Personligt ville jeg spørge før ...........

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja jeg har skrevet til dem i mandags men har desværre ikke fået noget svar fra dem.

 
maaaaal - og ha så en bøtte maling i "portfarve" stående hvis den store kontrol-bisse skulle dukke op på en øde parcelhusgade lørdag formiddag

 

Øde parcelhusgade er det nu ikke ,det er midt i byen lige over for en stor indkøbs center, så mange vil se det. Skulle der så være en som fik lidt ondt i røven over det, så vil det sku være træls. Men har da også lyst til at male det på. Men vil bare gerne være mere sikker på om man må. Som sagt er det jo på privat grund.

 
Øde parcelhusgade er det nu ikke ,det er midt i byen lige over for en stor indkøbs center, så mange vil se det. Skulle der så være en som fik lidt ondt i røven over det, så vil det sku være træls. Men har da også lyst til at male det på. Men vil bare gerne være mere sikker på om man må. Som sagt er det jo på privat grund.

 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også