olsen banden

Hej
Jeg har tænkt mig at male de 3 sorte skygger af olsen banden på min port, som man kan se ude fra vejen. men så slog det mig, om man må det? der tænker jeg på retigheder. jeg mener Nordisk film har retigheder over olsen banden. har skrevet en mail til nordisk film. men det syntes de ikke rigtig de har haft lyst til at svarer tilbage på
Tænker når det nu er på min egen grund, kan de så bestemme om jeg må det....
Håber nogen kender reglerne inden for det....

 
Hej Jeg har tænkt mig at male de 3 sorte skygger... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Epoke,

Hvordan endte det med dette? Fik du malet? Eller fik du svar?
Jeg overvejer nemlig lidt at lave samme nummer.

Mvh
/Thomas
Hej Thomas

jep jeg fik lov til at lave dem af Nordisk Film. så de er blevet malet på porten... porten blev hvid og de 3 skygger af olsen banden blev sort... de ligner dem på en prik.... og mange stopper op og tager billeder af porten.....

 
Skrevet af epoke på 13 jun 2013 17:47
Hej Thomas

jep jeg fik lov til at lave dem af Nordisk Film. så de er blevet malet på porten... porten blev hvid og de 3 skygger af olsen banden blev sort... de ligner dem på en prik.... og mange stopper op og tager billeder af porten.....
Tillykke med tilladelsen.

P.S. Kan du ikke få nogle af de ivrige fotografer til og uploade et par billeder, her i din tråd.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
tror generelt ikke der bliver problermer med ophavsret, så længe det man laver ikke anvendes til kommerciel brug, jeg har for eks tigerdyr på kølerhjælmen på min bil og i speedometer og omdrejnings tæller, det har været der i hmm 5-6 år og jeg har ikke haft henvendelser om ophavsret

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Gert - du ku prøve at få den ud af garagen... hehe

 

For en uges tid siden, ca., havde vi en tråd, hvor JørgenE skar igennem med et citat fra ophavsretsloven.

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.


Hvis vi anser Olsenbanden for et værk bestående af mange billeder, så har man lov til at fremstille enkelte eksemplarer til eget brug. Med den paragraf i hånden skulle der ikke være nogen problemer retten til at lave Olsenbanden-billedet. At andre så tillader sig at kigge på det, når de går forbi ude på offentlig vej, det kan man jo ikke forhindre dem i.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

så kom der en meget lille billede på... nok lidt svært at se men det er der da ;o)

 
Ja, avatar størrelse er jo lidt svært at bedømme så meget ud fra, men ser sku godt ud den smule vi kan se...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også