Gulvvarme - minus varme = gulv....


Lidt information til en begyndelse, så ikke vi skal spilde tiden på at fortælle hinanden hvor vi skulle have søgt:

Ja - jeg har søgt på forum efter svar. Men svarene passer ikke helt på mit problem.
Vi har gulvvarme der ikke fungerer i et rum.
Der er ikke blandesløjfe på anlægget.
Der er ingen elektrisk rumføler på anlægget.
Der er ikke udluftere på anlægget.
Der er ingen selvstændig kreds til gulvvarmen.
Der er ingen central styring på anlægget.

Anlægget er simpelt:
Fra frem- og returløb fra en radiator, går en forbindelse til gulvvarmen via en helt almindelig radiatortermostat. Sælger af huset oplyste, at gulvvarmen "ikke kunne finde vej". Termostaten er blevet masseret, tæsket og kælet for. Dog uden held.... 

Kan der evt. ligge så meget luft i slangerne, at vandet ikke kan presses igennem?

Glæder mig til at høre hvad I gemmer på af tips!
Lidt information til en begyndelse, så ikke vi... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Ro på nu. Det kan vel ikke være etstrengsanlæg når frem og retur går på hver sit rør.
Få nu først sat tryk på den gulvvarmestreng fra vandhanen så du ved at kredsløbet er ok.
Derefter kan du begynde at tænke i løsninger.
Forresten, virker radiatoren efter hensigten?

mvh

 varmetossen

Det er en god idé med både radiator og gulvvarme,jeg har det selv i badeværelset.Du skal have returtermostat på gulvvarmen for at kunne regulere temperaturen ordentligt.
Er der andre rum med samme udførelse af gulvvarmen, og virker de?
For at skifte til retur termostat skal du have fjernet fremløbsventilen og erstatte den med et pexrør ,prøv da at lukke for alle andre radiatorer og gulvvarme og se om du da kan presse luften ud.
Normalt der en udluftningsventil på returen.

Bernt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis