Ukrudt under hæk

Hej derude,

Jeg har ca. 25 meter ligusterhæk hvorunder jeg har nogle mælkebøtter med utrolig meget senegræs.

Henover årerne har jeg brugte mange timer på at fjerne det (rykke det op), men det kommer desværre igen.

Tænker på at lægge flis, men er det muligt at give jorden under hækken en gang round up hvor jeg selvfølgelig sprøjter på græsset?

Hvis ja, hvad sker der hvis der kommer round up på hækkens nederste grene, hvor der ikke er blade?

Bør jeg rense først før round up eller skal jeg sprøjte uden at rense+

Kan jeg lægge flis umiddelbart efter jeg har sprøjtet?

Tak for svar på forhånd

Hilsen Torben
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg giver somme tider lidt Roundup (og plænerens til det bredbladede) under min ligusterhæk, du skal nok ikke overdrive, og kun hvis din hæk er fuldt "udvokset".

Jeg har aldrig oplevet, at hækken har set skadet ud, efter sprøjtning, men jeg har også været omhyggelig.

Jeg har prøvet med flis på ydersiden af hækken (ud mod mark), det var ikke så godt, det tiltrak mosegrise/mulvarper (så ikke dyrene), som underminerede det hele.
Skrevet af je__ns på 16 maj 2013 12:58
Jeg giver somme tider lidt Roundup (og plænerens til det bredbladede) under min ligusterhæk, du skal nok ikke overdrive, og kun hvis din hæk er fuldt "udvokset".

Jeg har aldrig oplevet, at hækken har set skadet ud, efter sprøjtning, men jeg har også været omhyggelig.

Jeg har prøvet med flis på ydersiden af hækken (ud mod mark), det var ikke så godt, det tiltrak mosegrise/mulvarper (så ikke dyrene), som underminerede det hele.
Tak for svar

Græsset står noget højt - hvis jeg trykker det lidt kan jeg nok med forsigtighed komme til at sprøjte uden at ramme de nederste blade på hækken - for du anbefaler vel ikke at rense op først før sprøjtning vel?

Kan jeg komme flis på umiddelbart efter sprøjtning?

Hilsen Torben

Roundup skal på det grønne, og virke en uges tid.
Så jeg ville vente den uge med flis, men jeg ved ikke om der sker noget ved at gøre det med det samme.

Der er vist noget med at barkflis er det mest effektive.
Du kan med fordel bruge et gammelt trik, nemlig at udlægge våde aviser under din hæk inden du dækker med flis.

Mælkebøtter mm, kan åbenbart ikke klare at læse gamle nyheder



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Er det ikke en høj pris at betale for at slippe af med noget ukrudt , alt det gift vi bruger til at komme lidt ukrudt til livs ender jo i vores grundvand...... hver dag bliver der lukket grundvandsboringer på grund pesticider a la round up............ brug et hakkejern/skuffejern til at fjerne ukrudtet , når der først er bund i det tager ikke mange minuter............ 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Annonce
Skrevet af Svend Høst på 16 maj 2013 22:06
Er det ikke en høj pris at betale for at slippe af med noget ukrudt , alt det gift vi bruger til at komme lidt ukrudt til livs ender jo i vores grundvand...... hver dag bliver der lukket grundvandsboringer på grund pesticider a la round up............ brug et hakkejern/skuffejern til at fjerne ukrudtet , når der først er bund i det tager ikke mange minuter............ 

Det er jo problemet.. lugejern holder det ikke nede.

Jeg har set hække der er så brede at der ikke er noget der kan vokse i skyggen under den.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har plantet jordbær under min hæk. Det tog lidttid for dem at brede sig men nu har de næsten skygget alt anden ukrudt ned.

 
det var da en skøn ide med jordbær, den låner jeg

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Skrevet af kyllerylle på 18 maj 2014 00:21

Jeg har plantet jordbær under min hæk. Det tog lidttid for dem at brede sig men nu har de næsten skygget alt anden ukrudt ned.


Alle tiders ide...

Kan vi ikke få et billede

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis