Tråden er låst

Mangler en 12 volt Motor!

Hej Folkens

Jeg sidder og er igang med et projekt hvor jeg vil bygge en kuglemølle!
 Men jeg mangler en motor til at trække dyret, den skal ca. kører 60 gange rundt i minuttet
 
Er der nogen der har sådan en ?

//TheGandalf
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På de fleste biler med elektrisk rudeoptræk sidder der en 12 volt motor der kører ca 60 rpm.min.så prøv det nærmeste autoværksted om de ikke har et rudeoptræk der er udskiftet med et nyt og så få motoren fra det gamle da nye optræk tit leveres med ny motor.
Mvh Jørgen.
#1 Det vil jeg prøve imorgen
Det er i princippet en roterende beholder, hvori der anbringes f. eks. stålkugler, som ved frit fald kan mase ( formale ) klumpet pulver.
I mit tilfælde teglglasur.
Uden at kende størrelse, har det jo ingen mening at foreslå drivmotorer.
Een ting er dog sikker, motoren skal kunne køre i mange timer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
En viskemotor kunne måske også bruges-

Men skal det være 12 volt, en lille gearmotor til 230 volt, kunne måske også være en mulighed.
Annonce
Ja, det fandt jeg også ud af, og jeg fandt også ud af at det kan have et skummelt formål at beskæftige sig med kuglemøller, så hvis det stadig er aktuelt, vil jeg gerne spørge ind til formålet, vel vidende at svaret ikke behøver at være dækkende.

mvh

 varmetossen

Jeg synes så ikke, det er ok at mistænkeliggøre andre .
Man kunne jo så også mene, at en del af os render rundt med redskaberne til en voldtægt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej.
Jo, og jeg ved også  hvor de andre remedier i historien ligger

Nej, man skal ikke mistænkeliggøre nogen, men i dette tilfælde ville det klæde trådstarter at fremlægge en beskrivelse og formål.

Det var en reaktion på personlige alarmklokker, der lige bimlede.

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 16 jun 2013 09:53
Hej.
Jo, og jeg ved også  hvor de andre remedier i historien ligger

Nej, man skal ikke mistænkeliggøre nogen, men i dette tilfælde ville det klæde trådstarter at fremlægge en beskrivelse og formål.

Det var en reaktion på personlige alarmklokker, der lige bimlede.

mvh


Hmm ... så må det jo også sætte alarmklokkerne i gang når du kender det skumle formål

Har længe kendt til kuglemøller, men har da endnu aldrig hørt om hvad skumle formål de skulle kunne bruges til

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis