Mærkelig sten - er der nogen der kan hjælpe ?

I en stenbunke har jeg fundet denne sten, med et mærkeligt udhugget hul der ligesom danner 2 kamre. Jeg mener helt tydeligt at kunne vurdere at hullerne ikke er frembragt af naturlig vej. Jeg selv er fuldstændig blank på hvad formålet med denne frembringelse kunne være og vil derfor gerne i dette forum af bredt vidende kloge Åger hører, om der var en eller anden der skulle have set noget lignende eller som måske blot havde en go' fantasi der kunne give et kvalificeret bud på anvendelsen. Stenen er ca. 50-60 cm høj

mvh
allan

mvh
allan

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja Allan. Uden overhovedet at have nogen erfaring ud i stenhuggeriet, ser hullerne gennem min optik ikke du til og være tildannet af menneskehånd. Har før set nogle granitsten med lignende huller. Kunne forestille mig det er et aftryk af en anden sten der lå der da granitten størknede. Den er så siden faldt ud.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter

Tak for svaret, jeg havde selv spekuleret over noget lignende, men det påfaldende her er at der er 2 huller der nærmest er lige store og vinklet nær ens og rent statistisk synes jeg at det ret usandsynligt at noget skulle have anbragt 2 næsten lige store huller lige ved siden af hinanden ved et tilfælde, med mindre at det skulle være et eller andet form for forsil el. lign. Men ok, det er det bedste bud indtil videre. Tak ska' du ha'

allan 
De kan måske være lavet af vand...
Jeg har set sten der har ligget i en flod, hvor der er meget strøm, som har lavet sådan nogle huller. En kombination af vandets fart og en lille fordybning i stenen kan skabe de særeste formationer...

Men flot sten, du har, jeg ville helt sikkert gemme den, om ikke andet som et lille fuglebad   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det kunne det også meget vel være Henrik.  

Indrømmet, den tanke havde slet ikke strejfet min kringlede øverste del.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg synes nu det ser ud til menneskelig påvirkning. En hjørnesten eller stolpefod måske.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis