gulv på råt betongulv?

Hej

Vi er ved at få lavet tilbygning og der er blevet støbt betongulv med kanon, hvilket betyder at gulvet har mange knaster og ujævnheder

I tilbygning skal der være 2 værelser og et lille værksted

Vi søger nu en billig og nem løsning på gulv. Jeg havde forestillet mig at lægge klikGulv men det mener mureren ikke kan lade sig gøre pga ujævnheder.

Hvad kan man så gøre?

Kan man lægge tæpper eller kommer man til at kunne se og mærke knasterne i gulvet på den måde

Jeg håber at der er nogen der har et godt råd :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lej en betonsliber en weekend og få fjernet de værste knaster - det er vidst den mest korrekte løsning
En slibekop til vinkelsliberen (billigere end at leje) for at fjerne de værste toppe + spartle huller lunker (evt selvnivellerende spartel).

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Da vi byggede til, fik vi også støbt gulv med beton leveret med en pumpevogn.

Vi spartlede gulvet med selvnivelerende gulvspartelmasse. Det gik let som en leg og click gulvet var lige til at ligge...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ikke for at være bagklog (jo så lidt da.. sorry), men hvorfor nivelerede I ikke da betonet blev lagt? Vi har også fået beton ind med pumpevogn og der gik murerne da bare rundt og gjorde det hele plant imens det stadig var flydende? Det tog dem måske 40 min for 1 badeværelse og 2 rum.

Nu det er lagt, så er der nok ikke meget andet for end at slibe de værste ujævnheder som foreslået og så bruge nivellerende spartel til resten?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Man nivellere også i mens betonen lægges, men gulvspartelmassen er for at tage de sidste små "knaster", så gulvet bliver rigtig lækkert til når click-gulvet lægges.

Ved badeværelser og gulve der skal klinker på er det unødvendigt at spartle...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, vi kan sagtens være bagkloge, men det der er probleme er at vi slet ikke er kloge nok på området til at kunne illade os at være bagkloge

Ærligt talt så har vi absolut ingen forsand på sådan noget af da vi har fået en arkitekt til at lave tegningerne og en murer til at udføre det som arkitekten har lavet, så regnede vi sådan set med at vi stod tilbage med et brugbart gulv efterfølgende, hvorpå vi kunne lægge klikgulv eller gulvtæppe.

At der så findes mange forskellige slags beton er jo sikker almen viden for nogle, men for os andre der er nye i showet, er det altså helt ny viden.

Så vi har ikke rigtig vidst at vi skulle bede mureren om at lave en speciel type gulv og han har ikke spurgt ind til hvad vi havde tænkt os ud over det som arkitekten har tegnet og har fået byggetilladelse på.

Det skal bare have en tynd lag spartel så er det fint nok til at ligge klikgulv eller tæppe på. Og i fortryder det ikke.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også