råd i rem og et par andre spørgsmpl :)

Hejsa!

Jeg har kig på et hus fra 1976 som jeg overvejer at købe.
Jeg er første gangskøber og har ikke så meget forstand på håndværk og alt det bygge tekniske.
Men har et par spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med.

1. Huset har råd i en Rem, den ser umiddelbart ikke ud til at holde udhænget fra gavlen (er dog ikke helt sikker). Rådet kan ses hen til et par cm. før selve gavlen. Jeg har læst at man kan save det stykke af, som stykker ud. Men i værste fald går rådet længere ind, er der nogen der kan give mig et nogenlunde skøn hvad det koster at få sådan noget lavet?

2. samme rem som ovenfor, har ca. midt på en samling. Man kan se den samling har givet sig lidt i sideretningen, ca 5 - 8 mm. Er det noget der bør få mine alarmklokker til at ringe eller betyder det ikke noget?

3. Indvendigt. bagmure og skildevægge er af letbeton elementer. Adskillige steder i huset er der lodrette revner stort set fra gulv til loft.
Jeg har hørt, at det ikke er unormalt og det let kan ordnes ved at spartle.
Det at der er så mange af dem og der er enkelte skrå revner gør mig i tvivl, bør jeg være det?

4. Bør jeg alliere mig med en rådgiver? nogle er for og nogle er imod. Jeg hælder mest måske at få en rådgiver ud, men hvilken slags? syntes det er lidt voldsomt med både en murer og en tømre... hvad bør jeg vælge?

håber i kan hjælpe en newbe lidt
På forhånd tak

Anders
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerførst velkommen til siden.

Begge dele angående fagfolk vil jeg mene efter jeg har nær-læst din tråd, når du er førstegangs køber (ikke noget galt elle forkert heri) er måske et par tusinde kr. givet godt ud, (kender ikke prisen for sådan noget) for at sikre dig at du ikke løber ind i store reparationer efterfølgende, som kan koste dig mange tusinde at lave.

Du skal ikke lade dig nøjes med at det kan let spartles! Det kan godt være de har ret men alligevel giv agt!!

Det er sælger/s mand/kvinde der siger sådan, vær lidt på vagt,.

Ikke at alle er uærlige men, tænk dig godt om, ikke for at skræmme eller fraråde men en gang sund fornuft og lidt sund mistro vil i den forbindelse være godt for din penge-pung.

Du bør ha' en fagmand med på råd inden du indgår en handel, råd og det der er værre kan blive dyrt at udbedre.

Så en rådgiver (din egen mand) skal ha' nogle penge jo rigtigt men kan være godt givet ud i sidste ende. ( det er jo nemt for mig at sige sådan er jo ikke mine penge, men givet i god mening, det er sikkert)

(er selv 1. gangs køber for 31 år siden, men håndværker uddannet)

Ved en handel skal der gerne være en tilstands rapport, men vist ikke hvis der ikke er en ejendomsmægler indblandet.

Synes jeg at huske, da jeg snakkede med en kurator (sagfører/advokat) i forbindelse med vores fars dødsbo for ca. 2 år siden, han nævnte noget sådan med hensyn til tilstands og energi/attest.

Kan du ikke lægge nogle fotos af det du omtaler, så vi får lov at se hvad det omhandler.

Med mindre at det er et meget billigt hus og du har pengene i baghånden til uforudsete rep.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja, det er ikke alarmerende punkter dem du nævner der, så er huset "drømmehuset" så lad ikke det skræmme dig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar
Det kan godt være jeg skulle kontakte en byggesagkyndig. Hvad koster den slags?

Mht. de omtalte revner, så er de omtalt som en K1 i tilstandsrapporten, med kommentaren: "Der er flere revner i elementsamlinger: Der er revne i bagmur under vindue i vestligt
værelse og lodret revne mod øst i sydligt værelse. Der er revne i skillevæg i entre ved
yderdør, foroven i hjørne i gæstetoilet samt i sydligt værelse mod badeværelse"

Så en byggesagkyndig har jo sådan set set dem (ham der har lavet tilstandsrapporten). Kan jeg ligge noget i det, eller bør jeg stadig få kigget på dem af en anden, jeg mener at den byggesagkyndige som har lavet rapporten, jo hverken er sælger eller købers mand?

Anders
Det kan godt være jeg skulle kontakte en byggesagkyndig. Hvad koster den slags?

Du kunne jo ringe og spørge 

40304488
Svarer også i aften!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis jeg skulle bruge en mand til at tjekke et hus ville Orla helt klart stå først på listen....
Tak for jeres svar
Og Orla det kan meget nemt være jeg giver dig et kald på et tidspunkt, skal bare lige ud og have kigget på et par andre boliger også

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også