Sød båd med et sødt navn

Hej derude

Fandt et "gammelt" billede af en lille sød båd, som lå flere år i "vores havn"

Priorinden - et navn der maner til eftertanke med et strøg af religiøs andagt, for hvad er nu en priorinde?
Det ligger jo ikke lige klar i hjernekisten - begrebet "priorinde" jo noget man skal tænke mange minutter over, når man ikke engang går i kirke juleaften, af angst for at falde i søvn, og banke hovedet ned i bænkerækken foran, og komme på skadestuen med en flænge i panden, som skal sys, og en dårlig forklaring.
Men man kunne jo selvfølgelig også tage en scooterhjelm på.

Nå det var jo billederne jeg ville vise - værsgo:







Og så var der et andet billede, som fortæller lidt om en gammel fisker som trofast gennem mange år kravlede ned fra sin 3hjulede knallert - og prøvede at holde sin trofaste båd, flydende.
Lidt trist.
Jeg tror at han fik mange ture senere med ham der havde "Priorinden" dog i en "Fåborg" jolle, hvor der var plads til en solid plastikhavestol til "den gamle" - så den gamle fisker kom ekstra ud mange gange - og han strålede af glæde hver gang.





Og så lige et aftenbillede - bare for stemningens skyld.



Og ellers har jeg selv lige fået båden i vandet, og glæder mig til en dejlig sommer, som naturligvis bliver bedre år for år.
Ja og det kan vist også kun gå fremad.

Pøj Pøj allesammen - MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den katolske kirke i danmark har en hjemmeside, med tilhørende mini-leksikon.

priorinde (lat. priorissa = den første). Se: prior.

prior (lat. først). Abbedens nærmeste medarbejder og stedfortræder i et munkekloster (f.eks. benediktinerne). I tilfælde af at et mindre kloster ikke er et selvstændigt abbedi, men et priorat, kan det ledes af en prior, men er så gerne afhængigt af et abbedi. I de fleste andre ordener (f.eks. dominikanerne): et klosteroverhovede. Det samme gælder priorinde.

abbedisse. Lederen af et større, selvstændigt nonnekloster. I nogle ordener vælges hun af nonnerne på åremål, i andre på livstid. Se også: Priorinde.

Bekæmper Skægkræ hos SOS Skadedyr - SOS Skadedyrsbekæmpelse.
Hej Blå Mand

 - tak for de nyttige oplysninger.

Nu behøver jeg ikke spekulere mere over den katolske kirkes rangfordeling.

Således oplyst og åndeligt beriget, sejler vi på vores første weekend-tur i denne sæson - vejret bliver jo stille og tørt med solskin hele døgnet rundt. Næsten.

mvh A


To ulykker kommer sjældent alene.
Iiiiihhh hvor er jeg misundelig!!!

Jeg har så sagt ja til at hjælpe kæresten med at flytte, så den der Skærgårdstur bliver lige rykket en uges tid. Krydser fingre, tæer, arme og alt hvad jeg kan for det bliver ligeså lækker vejr i næste weekend.

God tur

Bekæmper Skægkræ hos SOS Skadedyr - SOS Skadedyrsbekæmpelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis