komposit terrassebrædder

Skal have lavet træterrasse og efter at have set dem hos Stark overvejer jeg at bruge kompositbrædder i stedet for rigtigt træ. Stark har mærket RAW, men på nettet kan jeg finde nogle billigere varianter Decodeck og K2 komposit. 

Er der nogen der har efraing med terrasser af komposit"træ"? Og har I nogen erfaringer med de forskellige producenter? RAW er klart dyrere end de andre og normal oplever jeg at "you get what you pay for", men i dette tilfælde overvejer jeg virkelig et at de billige alternativer.

Håber I har en masse gode input til min komposit terrasse.
Skal have lavet træterrasse og efter at have set... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg haft brædderne liggende i et par måneder (de kommer fra http://treetops.dk/).

Da mine er sorte bliver de meget hurtigt meget varme.
Et par minutter på en god varm sommer dag med solskin er faktisk alt hvad der skal til før jeg ikke har lyst til at stå stille på dem med bare fødder.

Det er selvfølgelig lidt trælst, men tilgengæld tørre de også rigtig hurtigt når der lige kommer en lille byge, og har man ikke vægten på fødderne er det også rart med lidt ekstra fodvarme.

Brædderne virker også lidt bløde, så overfladen får hurtigt nogle ridser når man trækker stolene ud og ind.

Alt i alt er vi dog rigtig glade for resultatet, og det bliver spændende at se hvordan de klarer sig over de næste mange år.

De er ellers meget behagelige at gå på. Stortset som træ, men man kan godt mærke en forskel.
Det er i hvert fald meget bedre at gå på end sten.

Jeg har også for et par måneder lagt komposit brædder fra Nordic deck.

http://www.johannesfog.dk/vareinfo.asp?AfdId=1&GroupId=200&VareGroupId=4150&VareId=1611944

Jeg er rigtig glad for konceptet vedligholdesses frit, så det er det primære formål og så må vi se hvordan det går med tiden.

Hvad angår kvalitet, så føles de rigtig rare og bløde at gå på. Vi valgte at ligge den "rillede" side opad i håb om man ser mærker mindre. Vi har 2 drenge som elsker at lege på terrassen, specielt med deres plastik motorcykler som når de kører sidelæns trækker lange grimme streger efter sig, men når det først har regnet en gang, så det væk igen. Så det virker lovende.

Som også skrevet ovenover, så er varmen også her et problem. Vi valgte nogle lysegrå brædder, men de tiltrækker bare meget varme til sig. Men det kan næppe være et komposit problem med et valg af farve vil jeg gætte på.

Det værste for mit vedkommende er at vi har en gasgrill stående på terrassen, og hvis man spilder eller der sprøjtes madfedt, så sætter det grimme mærker, jeg ved ikke om det suger mere til sig end en olieret træ terrasse, men jeg tror at dette bliver det største problem og jeg frygter lidt hvordan det ser ud om nogle år. Men igen, det er en terrasse og kan man ikke leve med lidt brugsmærker efter grill, spildt rødvin og lege så skulle man nok have valgt en anden type.

Indtil videre vil jeg gerne anbefale at bruge komposit.

Jeg prøver selv og bliver det noget skidt, så bestiller jeg en fagmand...

Hejsa 

Kan se at det nu er et par år siden der sidst er blevet skrevet herinde...

Så jeg vil gerne lige høre til folks erfaringer med kompositen..??

+/- for og imod..??

Vi skal til og i gang, var så lige omme og se naboens terrasse (som også er importør af K2 komprositen)

Han har haft det til at ligge i en del år og efter min mening er det ikke så pænt ud...

Det buer i enderne og trækker sig meget..

Han siger så at han nu kun får hjem i 2,2m stykker, og at det nu bliver massivt da det godt kan revne...

Mvh johnny 

Har også tænkt at købe hos k2 komposit da de er de eneste der har korte brædder.

Er der nogen der har erfaring med disse. Kan se Johnny skiver du om de lange? Og revne hvordan?


Karina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis