komposit terrassebrædder

Skal have lavet træterrasse og efter at have set dem hos Stark overvejer jeg at bruge kompositbrædder i stedet for rigtigt træ. Stark har mærket RAW, men på nettet kan jeg finde nogle billigere varianter Decodeck og K2 komposit. 

Er der nogen der har efraing med terrasser af komposit"træ"? Og har I nogen erfaringer med de forskellige producenter? RAW er klart dyrere end de andre og normal oplever jeg at "you get what you pay for", men i dette tilfælde overvejer jeg virkelig et at de billige alternativer.

Håber I har en masse gode input til min komposit terrasse.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke du skal forvente, det er så nyt et matriale så det vil være svært at have noget erfaring med det.
Der er ikke den store forskel på kvaliteten på de forskellige producenter af komposite materiale, da det jo blandes nogenlunde på nogenlunde samme måde.

RAW skulle være Starks billig mærke, men Stark er generelt for dyr alligevel efter min erfaring, så vælg gerne de billigere, kvaliteten er sikkert på højde med RAW som jo også er produceret af en ukendt lavpris producent.
Min svoger lagde sådan en terrasse sidste år, det ser godt ud og skal ikke vedligeholdes, men det er ikke til bare tæer på en solskinsdag, det bliver hammervarmt.

Bjarne

 

Tak for input.
@ Bjarne: hvilken farve brædder har din svoger brugt?
Hej Mikkel VK
Min svoger anvendte brædder der nærmest må siges at være lysebrune/ grå, han købte så vidt jeg ved i Bauhaus.
Det bedste ville være hvis du kunne finde en leverandør i dit nærområde der havde en udendørs udstilling, så du selv kan tage stilling til tingene.
God  vind med projektet.

Bjarne.

ps. har selv en 20 år gammel træterrasse i lærk, som i løbet af nogle år skal skiftes, og her er jer ikke i trivl, det bliver lærk igen, selv om der er lidt vedligehold.

 

Jeg genopliver lige denne gamle tråd.

Nu er det gået næsten 2 år siden indlægget blev skrevet.
Er der nogen der fået erfaring siden?

Vi overvejer nemlig også kraftigt at lægge en komposit terrasse (med kirkedal brædder fra 10-4).

Ingen overhovedet?

Jeg skal lægge brædder på næste weekend, så et hurtigt input ville være rart...

Mvh René

Jeg prøver selv og bliver det noget skidt, så bestiller jeg en fagmand...
Ønsker også erfaring. Skal næste år lave en terresse.
Hvordan føles de at gå på?
Som træ?

Mvh 

Søren H. Christensen
Hej.

Jeg har kun lidt erfaring. Jeg fik mig en terrasse med komposit, mener faktisk at det kom fra stark, men jeg fortrød ikke valget. Alle jeg havde på besøg, kommenterede positivt på valget.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis