Energimærkning

Hej alle

Vi har for nyligt købt hus, og den var klasseficeret som et C hus.  efter en mere grundig gennemgang, undrede vi os lidt over denne vurdering.

Der er nye energiruder, og 200 mm rockwool på loftet, og hulrumsisoleret med 75 mm rockwool. det står der i energirapporten. Men der er ikke isoleret med rockwool i hulmurene, men med leca, og loftisoleringen er lagt forkert.

Spørgsmålet er om man kan klage over en forkert energimærkning. Vi ser det som falsk markedsføring. Vi kan jo ikke rende rundt og bore huller i murene inden vi køber et hus..

Nogen som har erfaring med dette?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej...
  Så vidt jeg ved er det en forenklet mærkning, hvis huset er under 25 år..
  Er det tilfældet hos dig, hviler ansvaret på sælger, hvis der er misinformeret.
           Vh. Carsten

 

Står der ikke noget om det er baseret på et skynd, ud fra hvordan man normalt byggede på daværende tidspunkt, og da de ikke vil bruge destruktive metoder (bore huller) for at kontrollere hvad det er, ham man taget et skynd. Der er jo i princippet ikke andre end ham der byggede huset der kan sige hvad der er i hulmurene, ej heller sælger, hvorfor han på ingen måde, kan drages til ansvar for dette.

Sidste side (Eller en af de sidste) i energi rapporten står der beskrevet hvem og hvordan du skal kontakte hvis du ikke mener at rapporten er fylstgørende.

og bare fordi det er leca, og noget af loftisoleringen ligger forkert er det jo ikke nødvendigvis nok til at trække huset ned på et D. 
Der står jo på de første sider i energi rapporten hvordan den er beregnet, og sådan nogle ting. De skal ikke sikre at der ikke er kulde broer, eller at isoleringen ligger korrekt, men kun måltage, også smide tallene ind i en lommeregner som til sidst skriver et bogstav A til G. (groft sagt)
Vi har haft 2 forskellige ude og kigge. De vurderede begge det til at være et E. Det er efter min mening et kæmpe forskel.

Jeg har snakket med firmaet. De siger at det ikke er deres problem.

Hvad er meningen med sådan en rapport, hvis det er ligegyldigt hvad man skriver i den?
Først og fremmest skal du tage kontakt til dem som har udført energimærkningen! De har en klagevejledning du skal udfylde hvorefter de skal udbedre rapporten, således den tilsvarer de faktiske forhold. (Dette SKAL de iforhold til deres ISO 9001 certificering) - det er først en alvorlig fejl, NÅR og HVIS huset skifter mærknings-klasse.

Er de ikke til at hugge eller stikke i, så tag fat i www.seeb.dk - så lover jeg der sker noget!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis