Belægning i drivhus - mursten

Hej
Jeg har netop færdiggjort mit nye drivhus og nu skal jeg igang med belægningen. Jeg tænker at have en lille "terrasse" ved indgangen på ca. 3,5x1,5m og så 2 gange ud derfra på ca 3x0,5m. Niveauet skal hæves ca 25cm og jeg har en del støbemix (sten og grus) liggende, kan jeg ikke lægge det i de nederste ca 20 cm og så sand ovenpå til at rette af i?

Hvor svært er det at ligge mursten som belægning...? jeg har ingen erfaring med at lægge hverken fliser eller sten.

Mvh Frederik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har mod på at omlægge din terrasse i løbet af et par år, så gå bare igang med murstenene  

Mursten duer ikke som belægning, da de suger vand til sig og frostspringer alt for let... 
I min have har den tidligere ejer lagt en terrasse med fliser, og mursten uden om. Nu 4 år efter, er samtlige mursten revnede, afskallede og hullede 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ok jeg synes nu jeg har set mange terrasser med mursten som belægning...? og når det er i et drivhus er de vel ikke ligeså udsatte...?

Men spørgsmålet gik også mest på om jeg kan bruge det støbemix jeg har liggende som underlag under afretningsgruset?
Det vil jeg mene at du kan...

De sten du har set er sikkert klinker, altså hårdt brændte sten, selvom de har form og farve som mursten. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ok.
Dvs almindelige blødstrøgne mursten som man kan købe i byggemarkeder holder ikke som terrasse i et drivhus...? der er jo ikke meget belastning derinde...
Det handler ikke om belastning, men at mursten er "bløde" og de kan suge fugt, og vil derfor blive frostsprængt. 
Husk på at du vil vande i drivhuset og garanteret spilde lidt på gulvet, foruden at de jo også suger til sig fra luften...  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
arh ja ok det kan jeg godt se... øv havde ellers udset mig nogle ret lækre sten:-(

Jeg har haft mursten som belægning i vores drivhus, i ca. 6 år nu. Det eneste minus er alger gror nemt på den så når sæsonen starter skal hele gulvet have en ordentlig omgang. Drivhuset er på godt 25 m2. Belægning på det hele.

Jeg vil anbefale at lægge et bånd hele vejen rundt mod ydere væk i beton for at holde på belægningen det gjorde jeg ikke og de yderste sten skal lægges om nu.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis