opsætning af gardin/persienne i ædeltræ

jeg skal igang med at sætte rullegardin og persienner op i hele huset som har maghoni vinduer. jeg har købt så de passer indeni karmen, for et bedre finish. men men det træ er hårdt som en i helvede har kørt 3 skrue hoveder af nu, hvor gevindet sidder tilbage. hvad gør jeg. bruger søm?? mindre skruer hjælper heller ikke,har prøvet. er det de skruer der følger med der er dårlig kvalitet, og jeg bare skal i byggemarked og hente nogle andre??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at bore for, inden du skruer skruerne i?

Men ja, de skruer der følger med er som regel ikke særligt gode, men uanset hvad så prøv at bore for først...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det lyder umiddelbart til det er skruerne der er problemet. Såfremt dine vinduer er Mahogni, så kan jeg ikke se det skulle være specielt hårdt.. Vi har mahogni vinduer og dører i hele huset og der var ikke noget mærkværdigt problem at opsætte vores gardiner. De er monteret direkte i ædeltræet med små skruer.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
hej,det vil jeg lige prøve. ja skruerne er nok af dårlig kvalitet. så snart jeg er mere en 3-4 gevindtråde ind, så knækker hovedet af. også selvom jeg skruer i manuelt. tak for svar
det er persienner fra ikea og rullegardin fra føtex, så det med stor sandsynlighed nok kvaliteten af skruerne. hvad skal jeg bruge, den der følger med er 10mm, mindre kan sikkert holde. hvad kan jeg gøre med de skruer der sidder tilbage i træet? puha det sprit nye vinduer, og jeg ikke glad. det ser ikke pænt ud. jeg må se om jeg kan montere beslag så det dækker over. tak for svar
Hej.
Du skal bare bore for.
Jeg arbejdede engang på en minestryger fra 1941, og der var egespanterne så hårde, at det ikke var til hverken at slå stålsøm i eller montere skruer uden forboring, også til sømmene

mvh

 varmetossen

Annonce
Jeg ville forsøge at dække det ja og så tage til XL-byg eller Stark og skaffe kvalitetsskruer der passer til.

Det lyder dog stadig spøjst at de decideret skulle knække. Det er massiv mahogni ik? Der er ikke en metalplade e.lign. der gemmer sig lidt længere inde?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Bore for også A4 skruer, så skal det nok holde.
Ja bor for med et passende bor & giv skruerne lidt fast parafin eller stearin på gevindet før du skruer i.

Så skal det nok lykkes for dig er jeg overbevist.

Rustfrie skruer synes jeg er ret "sprøde" & knækker let.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ups dobbelt indlæg.



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis