legetøj eller overtro..

hej

Vi er ved at sætte et par rum i stand i vores hus fra 1858. Bla brækkede vi trægulve op i går, hvor vi fandt diverse pindsvin, fugleskelletter, mus m.m. Men vi stødte også på dukken på det vedhæftede billede. Den er lavet i træ, og ser ikke videre venlig ud

Mit spørgsmål er,- er det et glemt stykke legetøj som har forvildet sig ned under plankerne da de blev lagt, eller skulle man huske at "begrave" en sådan under brædderne når man lagde gulv den gang. Jeg ved ikke om gulvet er fra 1858, men det har nok mindst 100 år på bagen

Ser frem til kvalificerede bud på hvad det er

,mvh jan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner noget creepy shit fra en gyserfilm, men mon ikke det er en håndskåret træmand fra den tid?

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Hej.
Er der nogle gamle mennesker omkring jer, der måske kender noget til husets historie, så prøv at spørge lidt rundt.
Har selv haft et hus med historie, og det blev mildest talt interessant.
Nu jeg tænker over det, er det ved at være 30 år siden, så de mennesker med kendskab til historier er måske væk, men prøve kan man da altid.

mvh

 varmetossen

det er lidt af en speciel dukke.

men denne er sikkert noget for museum.
der sikkert kan forklare historie om den.
at denne har forvilet sig under gulvbrædderne.
enden er det en tratition eller "barnet" ikke kan finde sit "legetøj"
fra den tid.!
Det er vel bare en woodoo dukke!

https://www.google.dk/search?q=voodoo&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=W8GPUbjfI4eK4ATkloDACg&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1241&bih=584

Bygherren har nok været for fedtet med betalingen, og så har tømreren været igang med noget heksekunst!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Den er sku lidt uhyggelig...

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis