Luge i fordæk

Skal have lavet en luge i mit fordæk der buer. Kunne selvfølgelig købe en færdig men dækket buer så er nødt til at skære et hul og finde noget fleksibelt liste. Nogle forslag ?

Mvh. Emil

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er din båd lavet i glasfiber eller trædørk.

Hvis trædørk kan du lave en karm sådan at du kan bruge en luge der er plan, måske kommer til at se for klodset ud.

Ellers laver du en skabelon der passer nøjagtigt med rundingen af dørken, derpå laver du en luge i f.eks. teaktræ, som kan tappes eller lav nogle sinker og samle den.

Lavede en skydeluge & en forluge til stuvning af sejl og anker ol. til en aluminiums båd der buede i "jernteak" Yangteak, det var noget der sløver værktøjet, men det kan lade sig gøre.

Der var lavet en form for karm til begge luger så der var "kun" at tilpasse lugerne il disse.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du roder rundt i begreberne pindesnitter ! Dørken er den del der er nede i båden som vi går på, dækket er den øverste del vi jogger rundt på . Og det var i dækket manden ville lave en lem.
Du har så sandelig ret Håndværkeren.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af Emil8641 på 12 maj 2013 11:16
Skal have lavet en luge i mit fordæk der buer. Kunne selvfølgelig købe en færdig men dækket buer så er nødt til at skære et hul og finde noget fleksibelt liste. Nogle forslag ?

Hej Emil.
Se fordi dit fordæk buer er det jo ikke ligefrem nødvendigt at din lem også gør det. Du er nød til at lave en form for karm som lemmen kan enten ligge hen over eller hængsles til, hvis du laver den med hængsler skal hængsel siden vende fremad i båden det giver den bedste mulighed for at lemmen slutter tæt så du ikke får vand den vej ned i båden. Men kan du ikke tage et billede af dit fordæk, så kan jeg råde dig bedre.
Måske lidt al á det her. En med flad "luge" og en med buet - der er også andre muligheder med de to her er forholdsvis simple.

Men det ku være rart at vide om det er til glasfiber? Og om lugen skal være med eller uden rude/plexi? lavet med lister eller med plade? Osv. Osv.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis