Skrevet af Raknes på 23 mar 2014 12:39
Den ultimative test at dit endelige produkt, garnnøglet. Når nøglet står på endefladen, skal du kunne trække garnet af lodret, uden at nøglet vælter. Garnet skal tages udefra ikke indefra midten. Dette har stor betydning når man strikker på strikkemaskine. Er dine nøgler bare til håndstrikning er det fløjtende ligegyldigt.
Mvh
Helle, Møn
Jeg diskuterede faktisk lige netop dette med min kone - hun mener så det skal tages indefra !
Om man tager garnet indefra eller udenfra er mht. til det at garnet vælter uden betydning, idet det med garanti IKKE vælter, da det har større diameter end det er højt - hvis du forstår. ;-))
En anden ting, som vi også havde oppe var, hvilken RETNING garnet skal vikles !
Der har jo netop betydning om det er MED eller MOD den retning selve garnet er "spundet" i - det hedder vel "spundet" - ikk' ? - der mente hun dog, at jeg blev FOR sofistikeret ! Jeg kender til de problemer, som det kan give, hvis det havde været et el-kabel - det vil ret hurtigt give problemer, hvis det ikke behandles i "den rigtige retning".
Nu har hun dog brugt en del nøgler, som er viklet på maskinen, og det UDEN problemer, så mon ikke vi har ramt noget brugeligt !
Jeg mangler dog stadig at lave et motorhus til vikleren, men det afventer færdiggørelse af smelteovn til aluminium - for huset skal støbes i aluminium !