Er der forkel på forbindelsesmetoden?

Hej er der forskel på om man forbinder armaturerne på den ene eller anden måde vist på vedhæftet tegning? Der går nul ledning fra hvert armatur. Forsyning kommer fra lampeudtag. På forhånd tak


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo lidt et spørgsmål om hvor mange wath du havde tænkt dig skulle høvles igennem ledningerne, er det blot til en 50 w. pr. lampe sted betyder det mindre.
Er det lavvolt eller 230 v vi taler om ?
Du skal selvfølgelig have nogle lamper der er godkendte til sløjfning (det vil sige at der skal kunne komme mere end en ledning i dem, uden at ændre på lampen). 

Men eller betyder det ikke så meget om du vælger den ene eller anden forbindelse, dog skal du selvfølgelig overholde watt forbruget... 

Husk nu at de skal parallel forbindes  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.. Tak for svar.. Det er 230 volt, og der er til både fase nul og jord i hver lampe.. Er bare i tvivl om jeg skal sløjfe på den ene eller den anden måde.. Skal jeg bruge den højre model for at være sikker?
Du kan sagtens sløjfe fra den en til den næste... når det så er sagt, kan det nogle gange være mere praktisk at sætte en dåse op, hvor man fordeler ud fra, men det er jo et spørgsmål om hvordan de enkelte lamper sidder i forhold til hinanden.

MHT forbruget, så har du ca 2990 watt at gøre godt med på en 13A gruppe(samlet forbrug)...men dermed ikke sagt at du kan sætte alle "wattene" på en ledning

Du skriver at der kan sættes fase-nul og "muld" i hver lampe... ja ja, men kan du have 2 ledninger ?  Husk de skal aflastes individuelt og lampen skal være forberedt for 2 ledninger.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.. Ja der er plads til 2 ledninger så at man kan sløjfe.. Min plan var at sætte en dåse oog føre et kabel over til de 2 armaturer til venstre.. Var bare i tvivl om det var en fordel at de sad på række efter hinanden, eller om det var lige godt at føre et kabel ud til de 2 af dem, fra dåsen, og et andet kabel til resten.. Men kan forstå det ingen betydning har?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis