Hvilke MalerPensler ?

Så er der indkøbt for over 5000 kr Light Primer & Poly Best.

Jeg har besluttet at jeg bruger malerpensel, for tror jeg bedst kommer i alle hjørner på den måde.

Men hvilken type skal jeg vælge til de 2 typer behandling (Light Primer & Poly Best ) ?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smut hen i en ægte maler butik og spørg, så får du kvalitets pensler der ikke efterlader hår i det du smører på. De koster penge, men behandler du dem ordentlig, holder de resten af dit liv.
Skrevet af splitbus på 11 maj 2013 13:49

Hvilken væske skal man bruge for rensning / opbevaring af LP & PB ?
Det står vel på spandene ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Malepude  skulle være rigtig god til Polybest, har ikke selv erfaring, men har set en båd, der var malet med Polybest/malepude, ret flot resultat.
Så måske pensel til de små krinkelkroge, og malepude til de større flader.
Selvfølgelig ved en ægte malerbutik noget om polybest, de sælger den garanteret også.
Men som Jens skriver kan du også trække det på med pude, med lidt øvelse kan du få det til at se ud som var det sprøjtet på.
En ting der er vigtig med polybest, det må kun trækkes på i en retning, altså ikke noget med frem og tilbage i "malingen"
Annonce
Hvor for kun i en retning, lyder som en joke ??
Skrevet af splitbus på 11 maj 2013 17:35
Hvor for kun i en retning, lyder som en joke ??

Det er ikke en Joke, når du trækker begge veje dannes der luftbobler i lak og maling i det øjeblik du vender retningen på penselen. Med pude kan du kun trække så det er så nemt
Når man eks. larkerer trækker man altid penselen i samme retning, man lægger lakken på kan man populært sige. Man starter ved at lægge penselen ind mod emnet med let hånd herefter trækker man lakken på med et lidt større tryk og inden man ender gør man trykket lettere ind til penslen slipper emnet, næste strøg startes så der hvor du begyndte at lette trykket på penslen og så videre. Så opnår man en meget fin larkering, og det er mange tynde lag der skal til for et perfekt resultat.
I øvrigt er det en god idé at "frisere" din pensel (uanset hvilken) groft med en stålbørste. Det fjerner evt. løse hår og blødgør penslen.

Bare et lille fif... ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Bare du ikke skulle friseres med en stålbørste, hvis du køber en ægte lakpensel ville det være en dødsynd at lave det nummer du foreslår. Der er ikke løse hår i en sådan pensel !
Ja det er måske lidt voldsomt men den gamle malermester (ikke min men en der arbejde sammen med mig på tømreropgaver) hadede nye pensler. Han sagde køb en rigtig god pensel, børst den med en stålbørste (med hårene self.) så den bliver rigtig! Behandl den herefter ordentligt Dvs. mal med hårene, undgå maling på skaftet, vask/rens den grundigt, bøj aldrig hårene, opbevar den forsvarligt (så hårene ikke ødelægges) studs den om nødvendigt.

Så... selvom det måske stammer fra gammel tid så synes jeg det har en god effekt på mine pensler, men det er selvfølgelig en smagssag.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også