Maling til havestue, hjælp

Hej alle.

Kæresten og jeg har stort set købt drømmehuset og der er en udestue der trænger til en omgang.

Vi havde en tømre med ude og kigge på træværket og han mente at med en god beskyttelse kunne det holde nogle år endnu.

Nu er spørgsmålet, hvilken træbeskyttelse er den bedste.
Den er brun og har været behandlet før, men for langt tid siden.

Nogle råd eller erfaringer?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre du vil skifte farve, så kan du bruge en Gori transperant i den farve det er nu.
Nu siger brun jo ikke så meget om hvordan det er blevet behandlet tidligere.

Men personligt ville jeg vælge flüggers maling, eller Gori som også er foreslået.
Spørgsmålet er om du ønsker at se årerne endnu, så kan du bruge en transperant, men det behøver ikke være Gori,

 ADM: Henrik - du bedes undlade reklamer i indlæg!
 
hilsen
Henrik 
 
Og Maler hjerne har du også Henrik, for du ved godt at det er forbudt at reklamere for eget firma her på LDS.
Botnakke
 det vidste jeg faktisk ikke og jeg nævner det ikke med navn og telefonnr. det er mit private nr.

Annonce
Hmmm ! Så læser du heller ikke brugsanvisningen hvis du anskaffer dig et nyt stykke værktøj !
Her er faktisk nogle regler der skal overholdes.
Få det renset af for løst maling. Slebet og vasket med varmt vand, gerne med en smule grundrens så du får fedt, os osv af, så malingen kan hæfte bedre.

Flûgger 98 er en god heldækkende træbeskyttelse. De steder hvor der er bart træ, grunder du lige med en god oliegrunder. Dvs, ikke de der nymoderne på vandbasis, som jeg ved Flugger også gerne vil sælge. Tinova V fra Sadolin er også en ganske udemærket træbeskyttelse. Og Dyrup/Gori har også nogle der er fine (kan ikke huske hvad de hedder)

Dvs: slibning, vask, grunding og 2 gange træbeskyttelse. Bliver det gjort ordentlig kan malingen i hvert fald holde mange år
Du kan også som nogle nævner tage en transperant. Problemet med dem er bare at de generelt skal genbehandles ret ofte (dvs 1-2 år) for at den beskytter træet effektivt.



Du kan også ringe til mig, jeg har også nogle atypiske priser... Eller noget...!
Det må jo anses som reklame KCAJ og et forsøg på at få fat i kunder... Du kan vel give ham råd og vejledning i tråden her! Så er der andre der kan få gavn af rådene også, eller evt kommentere på dem/nuancere dem!


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
kcaj.

OG IKKE FOR EGEN VINDING for at slå det ekstra FAST ! !

Vi er rigtig mange der gerne værner om Lav Det Selv  DERFOR.

Men du kan da kontakte adm. og få en aftale.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har forstået hvad i mener, jeg gjorde ikke kun for egen vinding, men at folk sparer mange penge.


mvh
Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også