Et par spm. om ny hævet træterasse?

Hej alle,

Jeg påtænker at gå i gang med et terasseprojekt da vores eksisterende terasse er ved at være færdig. 

Min plan er at fører terasse rundt langs huset så den vender mod syd og vest. Vi har niveauforskel hele vejen rundt, så terasse vil hhv. være hævet mellem 90 og 20cm. 

Første spm. er hvorvidt det er nødvendigt at fjerne græsset under terassen for at sikre at det ikke vokser op? Ligeledes er det nødvendigt at ligge en form for ukrudtsspærrer?

Andet spm. en del af terassen vil stå i skygge ret meget af tiden, grundet et par store træer hvis krone går lidt indover terassen. Jeg syntes selv at det er hyggeligt med en del af terassen hvor der er lidt skygge, men vil det give problemer i forhold til fugt + alger osv.? Er der nogen træsort der er bedre end andre til at håndtere skygge / fugt / alger?

Håber i kan hjælpe mig med mine spm.

På forhånd tak for et super forum!

Mvh. Rasmus
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
MHT at grave græsset væk, så er det spild af tid.
Udlæg en god ukrudtdug direkte oven på græsset, og dæk den eventuelt med et tyndt lag skærver (hvis du kan se igennem dine terrasse brædder).

Jeg skal selv igang med et lignende projekt (når jeg liiige får tid ) og jeg er også meget i vildrede om træsort. Der er fordele og ulemper ved alle typer, så jeg hælder mest til Lærk eller den gode gammeldags trykgimpreneret type...
Alle træsorter bliver glatte, af skidt, alger og vand, så det skal ikke afholde dig fra at vælge det ene frem for det andet   



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis