Tømmerflåde:-)

Hej igen:-)

En af mine venner og jeg vil lave en lille 3x3 meter tømmerflåde, er det dumt at lave en der er kvadratisk? Vi vil meget gerne ha' en lille el påhængsmotor eller lign. nogle gode forslag? Eller nogen der har en tilsalg?:-)

Hvis i har kunne jeg meget godt tænke mig at se billeder af jeres flåde:-) Jeg kan kun finde et billede i galleriet:-)

 - Mads

One mans trash,
is another mans treasuer!<3
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at billed google "tømmerflåde" det er næsten kun fantasien der sætter grænsen. Jeg har tænkt på at lave en at en have trampolin med plast tønder rundt i kanten.
Umiddelbart ser jeg ingen problemer i at lave den kvadratisk. Den kommer vel kun til at bevæge sig med sneglefart går jeg ud fra.


Hvis en "tømmer" flåde skal kunne bevæge sig igennem vandet ved hjælp af en motor, skal den laves retangulær. Og 3 x 3 m. bliver alt for småt hvis i vil have den rimeligt stabil. Lav den hellere 3 x 5 m. og med tønder under i hver side der ligger i langsgående retning så skal der ikke så stor en motor til for at drive den fremad.
Tak for svarene:-)
Så tror jeg måske at den vil blive 3x5, alt efter hvordan træet jeg køber til er:-)

One mans trash,
is another mans treasuer!<3
Det skulle være muligt at købe regler i 5 m. længde og det er dem du nok skal bruge flest af. Dækket kan du lave af 15 mm. østen krydsfiner blot du husker at male det. Giv også resten af træværker noget Gori eller lignende, så holder den længere.
Ja, jeg har snakket med min far, han siger at det ville være smart at købe vandtæt krydsfiner, men hvis det hjælper lige så godt med træbeskyttelse eller lignende gør jeg self. det:-)
Jeg tænker på at ligge krydsfiner i toppen og så ligge noget mørkt og ru gulvtæppe på, så får man ikke splinter og andet skidt i fødderne:-) og så skal der bruges terrasse brædder i siderne, så man ikke ser hele tønderne. Den skal ligge i et sommerhus område hvor der også ligger andre både:-)

One mans trash,
is another mans treasuer!<3
Østen krydsfiner er det der kaldes kogefast, d.v.s. at det er meget vandfast, splinterne udgår du ved at male pladerne. Gulvtæppe må du ikke bruge men gerne kokostæppe uden gummi bagside.
Med hensyn til de tønder du vil bruge, skal du regne med at ståltønder max holder to år, plast tønder holder i mindst 20 år.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også