Efterisolering af skiffertag

Hej LDS'ere

Jeg bor i et gammelt hus med skiffertag som er opbygget som et mansard tag. Huset er i 3 etager(kælder, stuen,1sa)l + lavt loftrum over førstsalen. Der er ikke undertag og isolering på 1 salen eller på loftrummet ovenover så derfor er der et enormt varmetab og vintermånederne har været meget kolde hvis vi var over stueplan.

Så mit spørgsmål er følgende, kan jeg opsætte undertag, isolering, dampspær og gips nedfra uden af pille taget af?

Det skal siges at det er et lejet hus og jeg derfor gerne vil undgå at skulle have nyt tag da det vil medføre en stor husleje stigning for mig, kan jeg derimod lave det nedefra kan jeg få vedligeholdelses kontoen til at dække udgifterne. Så er der noget at gøre eller skal jeg bide i det sure æble og æde huslejestigningen?

Dennis
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dennis

Hvis taget ikke er utæt dvs at der ikke kommer vand ind, og taghældningen er over 25 grader, kan du godt undlade at skulle etablere undertag, (men det anbefales at gøre det). dog vil jag anbefale at du overholder en vindspalte mellem tag og isolering på min. 5 cm (nye krav siger 7 cm). isoler nu rigeligt, jo mere du isolere jo større besparelse. tatheden af en dampspærre er meget vigtigt, derfor bør du gøre dig meget umage med denne.

Knæk og bræk

Martin Brunsvig
Brunsvig-BST
www.Brunsvig-bst.dk
Der er ingen krav til undertag under et eksisterende tag, og for øvrigt kan et undertag ikke etableres uden at fjerne tagbeklædning og lægter først.

indefra som du ønsker er der krav til isoleringstykkelser der skal overholdes!

Jeg ved at netop den type tagkonstruktion som der er tale om her, kan give mange problemer med tilstrækkelig ventilation o.l. så det anbefales herfra, at du skaffer professionel rådgivning under arbejdets udførelse.
Ja, specielt når det er et kittet skiffertag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis