teakdæk

Hejsa.
Jeg har en Marina 75 motorsejler, med teakdæk det vil sige det er ikke et rigtig teakdæk, men en krysfinner med en par mm. teak på. Nu er det efter hånder ved at være slidt igennem nogle steder og fineren slipper andre steder, så det er ikke helt vand tæt længer. Er der nogen der har en ide til en løsning? er det mulig at lægge en tynd lag glasfiber oven på så man stadig væk kan se teak træet?
vh.

Rudi

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rudi.
Jeg har selv en Marina 75 og det er rigtigt at teakdækket kun er nogle tynde lister. Men du kan ikke lægge glasfiber hen over teaken og så se den. Du kan i det hele taget ikke lægge glasfiber på teak og gummi og få noget der er holdbart, enten lægger du nye teak lister, eller også fjerner du det hele renser ned til ren krydsfiner og lægger glasfiber på. Men ville det ikke være synd, på så smuk en båd. Det er jo det yperligste håndværk, Jeg har med held presset teaken ned de steder hvor den var så tynd at den slap underlaget og bulede op, ved at rense ud så godt jeg kunne med et stykke bøjet ståltråd, så har jeg sprøjtet varm PHU lim ind under listerne og lagt plastik og noget tungt oven på. Du skal have gummien fjernet først og genetablere den bagefter.
Jeg har lokaliseret nogle steder hvor vandet kommer ind, og det er bla. mellem dæk og kahyt og ude ved støtterne til skanklædningen. Her har jeg smurt noget "tagtæt" ned i revnerne, det er noget klistrende stads de første par uger, men det lukker.
Ok. det lyder ikke dumt, det vil jeg prøve.

Rudi

5610  det skulle vel ikke være Søby, for så har jeg set dit skiv da jeg lå der ovre et par gange sidste sommer. Jeg ligger i Fynshav.
Nej jeg ligger i Assens vestfyn,bro D 32. skulle du komme forbi så kig ind.

Rudi

I år bliver det ikke da jeg er ved at give min den helt store omgang, fjerner al gammel lak fra kahyt og styrehus cockpit o.s.v. Og så får den 8 lag tonkin lak så behøver jeg ikke spekulere i det de næste 10  år.
Men det kunne da være sjovt at mødes måske kunne jeg også få fat i dem i Søby.
ja det kunne være helt sjov, vi er to med en Marina 75. i Assens.
Det må vi vende tilbage til næste år.

Rudi

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis