Perkins 80 mt

Hej

Er der nogle der kender denne motor og evt. har nogle erfaringer med denne.

Overvejer at købe en 26 fods motorbåd med en denne motor.

Motoren skal dog overhales / renoveres og er pt adskilt og der skal bl.a. nye stempler og muligvis skal den hones.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Perkins har altid stået for virkelig kvalitet, men hvis den ligger adskildt så hold dig fra den med mindre du kan få den for jernets verdi. ( ca. 1,30 kr. pr Kg. lige for tiden.)
Jo det lyder jo rimeligt, men forudsætter at du kan det der med at samle sådan en diesel motor og så få den til at køre også. Der må da også være en grund til at den er adskildt, reservedele er hulens dyre.
Jeg spurgte for sjov hvad det ville koste at få lagt en ny motor i min, og fik den besked at købte jeg en motor til ca. 50.000,00 kr. skulle jeg regne med at det ville koste 40.000,00 kr. at få den lagt i. Det er et af de områder jeg ikke vil begive mig i kast med.
Hej.
Til Håndværker: Nu vil jeg da godt lige vide, om du fik at vide, hvad der kan berettige, at en ilægning kan kan koste det horrible beløb. Nu har jeg lagt en del fremmede moterer i biler, godt nok, og ved godt adgangen kan være kringlet, meen.
Skal lige nu hjælpe en bekendt med at skifte om fra benzin til diesel i en Bandholm, og så er mit otium åbenbart reddet. Det var da godt, jeg hørte om dette i tide.  

Og til Flying Leth: Kan du ikke få en kyndig lokket til at se på den. Den skal den store tur igennem, dvs. ud med stempler og ventiler, men det skulle da være til at få overblik over efter en aften i lampens skær og lidt motion med værktøjet.
Hvis den ligger ude, vil jeg da godt påtage mig at tage den hjem og give et uforpligtende tilbud for 3 fl. rødvin. Jeg bor på møn, så hvor ligger den?

mvh

 varmetossen

Det var Masnedø Marine center der skulle have så meget for at lægge en ny motor i min Marina 75. Jeg har en 12 hk. Yanmar, men ville gerne have en på mindst 25 hk. i den. Men efter den besked kan jeg sagtens klare mig med min Yanmar.
Annonce
Håndværker:
Jo som smed / maskinmester tør jeg nu godt påtage mig opgaven Ejeren af båden har 2 motorere, så han ville renovere den og have den i reserve, men har ikke haft tid.
Den anden motor er en 48 hk, der har brændt turboen og fået vand ind i motoren via udstødningen - den er jeg ikke interesseret i.
Klaus: Tusind tak for tilbuddet - men båden ligger i Sisimiut i Grønland - så på trods af det også er en ø bliver der nok lige langt nok.

Lige nu er jeg ved at tage kontakt med Perkins forhandlere både i DK og i Grønland for at få en pris på et komplet renoverings sæt samt forhøre mig om priser på en renoveret motor af samme type. Det kan jo være det bliver billigere at købe en renoveret
Hej Klaus
det er lige før en billet pris svarer til en ny motor

Men ellers kunne det have været meget hyggeligt og gå sammen og rode med heroppe i nord
Hej.
Tror jeg på.
Har en god ven, smed af guds nåde, som, lige meget hvad du smider på gulvet foran ham, bare siger: nåh ja, det er jo ikke faldet ned fra månen, det er mennesker, der har lavet det, og så er der også en vej både frem og tilbage

God vind

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis