Hvilken fugeblanding er dette?



Et spørgsmål til de skarpe murerkyndige folk derude... Jeg har vedhæftet et foto af muren på mit gule murstenshus fra 1987, hvor jeg skal skifte nogle frostsprængte mursten. Jeg har lidt udfordringer med at ramme den rigtige fuge, så den kommer til at ligne den eksisterende. Er der nogen, der ud fra billedet (bare sådan cirka) kan sige lidt om, hvilken fugemørtel, jeg skal vælge? Bakke, strand osv. og ca. i hvilket blandingsforhold.

Som det kan ses af billedet, er der småsten/grus i fugen. Jeg vil også gerne høre et bud på, om det er noget, jeg skal tilsætte selv (og i givet fald, hvad jeg skal gå efter) - eller om der findes færdige mørtelblandinger med småsten i denne størrelse?

På forhånd tak for svar!

Mvh
Thomas  
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra billedet vil jeg sige det er en almindelig bakkemørtel. Den skal blandes ca. 1:10 for at ramme farven vil jeg gætte på, men prøv dig lidt frem. Ja bakkemørtel er altid lidt grov i det men huset er vel heller ikke nyt så derfor stikker der nogle af småstenene frem og så kommer fugen jo til at se lidt grov ud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis