Hvid køkkenbordplade - Hit eller skidt

Hej
Søger nogle meninger på noget der egentlig ikke er nogen facitliste på.

Vi er ved at lave nyt køkken.
Gulv bliver koksgrå/sorte fliser.
Vægge bliver hvide
Elementer bliver højglans hvide
Sokkel bliver alu (kan evt laves om).
Loft bliver hvidt gips)
Vinduer er brune (mahogni)

Indtil videre havde vi tænkt os en gråsort bordplade med stenmønster (laminat)
Men nu vil konen have en helt hvid bordplade. Hun er bange for den sorte bordplade ikke passer med de brune vinduer.

Jeg er bange for det bliver for hvidt. Hvad siger I?
Stilen er parcelhus fra 1976 med ca 235 til loftet. Oplyst med 5 spots i loft og 4 spots i overskabe samt 2 pendellamper over ø.

Håber nogen har erfaringer. Jeg har svært ved at vurdere med mindre køkkenet står opført og det er lidt af en satsning.
Hej Søger nogle meninger på noget der egentlig... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig

I sommerhuset har jeg en gråsort og herhjemme en grålig med noget uregelmæssigt mønster + sort granit ved kogesektionen.

Intet af det bliver nogensinde hvidt ( så længe huset er mit )

I begge køkkener er lågerne lys ask - der bryder jeg mig heller ikke om helt hvide - men det er jo moderne og en smagssag.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.
Du er ude i noget svært, ven, og der skal balanceres. Vi mennesker findes i mange henseender i to former - måske modpoler. Nogle af os stammer fra jægerne, og andre fra samlerne. Se jer omkring derhjemme. Det vil tydeligt fremgå.
I det konkrete tilfælde er der hulebyggere og klinikbyggere. Dette skal balanceres ud med personlige og praktiske hensyn.
Det var bare lidt filosoferen over kaffen.
Må i få jer et godt liv.

mvh

 varmetossen

Vi har en hvid bordplade i vores midlertidige køkken, udelukkende for at prøve det. Her vil konen nemlig også gerne have en hvid bordplade. Nu efter ca. 1½ år, er den faktisk stadig rigtig fin. Og vi har nu udsat den for lidt af hver + det er et grov køkken, så der har været spartel og alskens skidt på den.

Så vi er ikke nervøse for at købe en hvid bordplade til det rigtige køkken. Det skal dog siges at jeg ikke ville købe en hvid bordplade til dyre penge, da jeg ikke tror den vil holde de 20 år en mørk meleret bordplade ville. Men en bordplade til 399 kr fra Ikea (Den vi har), det vil jeg til hver en tid gøre.

Hvad med en hvid bordplade med en farvet kant? Fx. alu eller sort?
Alternativt ville jeg nok vælge en stålbordplade eller ensartet mørkegrå farve. Jeg syntes bare ikke de melerede bordplader er særlig pæne. De er simpelthen for 90'er/bryggers agtige.
Annonce
Tak for alle de gode svar
Nu har vi været i Designa og set på hvide bordplader i deres modelkøkkener.
Måske de ikk er så dumme, men kan bedst acceptere en hvid plade hvis et stykke af væggen males eller beklædes med farvede fliser/klinker. Man kunne også få overskabene i sort højglans.
Der er aaaalt for mange muligheder

Men en fra køkkenfirmaet skal ud og måle op tirsdag. Så må vi høre hvad han siger
Jeg ville aldrig vælge en hvid bordplade til et køkken i hvid højglans. Jeg har set det og det ser alt for klinisk ud. Mine forældre har får nyligt fået et køkken i hvid højglans (grebs frit) og de har valgt en sort bordplade i et eller andet fancy materialer, men det ser super godt ud! Især til hvide vægge og grå klinker på gulvet.

Mine svigerforældre har også hvid højglans, men med en massiv bordplade i valnød. Det er også flot. Det er vigtigt at du har noget der bryder alt det hvide...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også