Ide til kant på køkkenbordplade søges

hej forum,

jeg har i mit køkken en corian køkkenbordplade i 12 mm uden snydekant eller lign. 

Jeg syntes den er lidt tynd og overvejer derfor enten at få limet en corian "snydekant" på. Men så tænkte jeg om man ikke kunne sætte en valnødliste (eller andet mørkt træ underbordpladen hele vejen rundt i kanten af pladen.

Men tror i det kan lade sig gøre? Og ved i evt hvor man kan købe sådan en træliste? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nøddetræ tror jeg ikke lige div. byggemarkeder & tømmerhandler har på lager, det skal nok skaffes først, men ikke umuligt.

Corian? Måske vil du fortælle hvad det er.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lime en kant på en bordplade, det er blot et spørgsmål om noget lim og nogle skruetvinger med passende mellemrum.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
yes ellers m pladen jo hæves lidt med en underplade

ja corian er noget composit materiale fra dupont (mener jeg) det findes også i udgaver fra andre producenter.

Jeg tænker lidt at det ogs kunne være noget finermateriale som man så limede på en MDF plade, lyder det som en dum idé?

Finer er da en udmærket ide' husk bare at bruge en lim der kan tåle lidt fugt.

Du behøver ikke mere end en smal strimmel hele vejen rundt, du kan for den sags skyld også skrue fineren på i stedet for at lime, eller begge dele så kan du undvære at bruge skruetvinger, så to fluer med et smæk.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
hvordan kan man skrue fineren fast? er skruerne så ikke synlige
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis