Grill



Hej.
Nu starter far med at lave mad igen
Frem med grillen, af med spindelvævene og i gang.
Fandt en måde at langtidsgrille på, der er meget effektiv. Første forsøg var med sølvpapir sat på grillens kulholdere, eller hvad de hedder. I bunden lægges et lag kul, eller to hvis det er rigtig lang tid. I grillstarteren tændes 6-8 stykker kul, der lægges ovenpå bunkerne.
På med låget, og 20-30 minutter efter er den klar.
Det er let at styre varmen med overluften med lidt øvelse.
Efter første gang virkede det så lovende, at jeg lavede en bakke, og her er den så.
Det første var et stykke kalvekød a'la roastbeef der fik 3 1/2 time med eet lag kul i begge sider og uden efterfyldning og blev rigtig lækkert.
Kødet steges i midten og de opretstående plader forhindrer direkte stegning. Der er plads til en grillbakke med vand i midten. Det er også med til at holde det mørt.
Hvis der steges mindre ting som bacon, pølser, hotvings eller hvad det nu er, kan det til sidst få en gang direkte for den gode smag.
Der ikke tegninger eller ophavsrettigheder

God fornøjelse

mvh

 varmetossen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ser meget interesant ud, det skal prøves. Jeg bruger også en "Glæsel", hvor vi kun kommer kul i den ene side, og derefter interval steger. dvs. en oksefilet skal have 25 min. trække 20 min. stege 20 min. igen og derefter hvile i 1 time, så er den perfekt rosa helt ud til kanten. Det er jo faktisk ikke ret meget kul til 3½time´s stegning. så må jeg ud og invistere i et stegetermometer.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Ja indirekte varme er godt, jeg bruger de side riste der er med Weber'en
Vi grillede en kalkun 23-12-12 på 3600 gr.
Den fik 1 3/4 time ved 200 gr, fyldt med løg chanpinon og kryderier.
Med rotesseriet, indirekte varme, og en bakke vand med løg og indmaden fra kræet, samt en lille bakke med øl.
Den passede perfekt, og var dejlig saftig.
Vi efterfyldte med lidt, kul (fra gril starteren) men det var nok ikke nødvendigt.
 mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis