spartling af ormehuller i fyrretræ - produkt? Alternativt finér

Har netop slebet kældertrappen af for et tykt lag gammelt fernis.

Desværre er der nogle ormehuller i nederste trin og det er vel ikke så ligetil at skifte et helt trin. Overvejede at lægge et stykke finer på hele trinnet, men kan man hvor kan man få fyrrefinér

Alternativt vil jeg spartle hullerne med en vandfast spartelmasse i samme farve.

Trappen skal efterfølgende ludbehandles og efterfølgende behandles med sæbe - samme omgang som vores gulve i pitch pine har fået.

VH Claus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb noget plasttræ, det er sådan en slags spartel, der findes i forskellige farver, også som ligner fyrretræ.

Men nu er trinnet vel ikke pilrådent, det er jo ikke så smart hvis det bryder sammen.
Jeg havde orm i nogle gulvstrøer, de havde helt mistet deres styrke.
Fyld lim i hullerene, og slib fladen så støvet lukker hullerne.

Nemt og simpelt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Takker for svarene.

Min umiddelbare vurdering er, at ormehullerne ikke har svækket trinnet nævneværdigt.
Jeg er umiddelbart ret positiv over for Koludas svar forslag. det er umiddelbart ligetil og jeg bør opnå samme farve som resten af trinnet.
Tror jeg har en vandfast parketlim stående fra jeg lagde gulv, som må kunne bruges.
Spørgsmålet er blot om jeg ikke bør lade limen tørre lidt før jeg sliber - hvis jeg sliber over våd lim trækker jeg vel limen rundt på resten af trinnet og må slibe trinnet ige,n med fare for at fjerne støvet og farven fra limen i ormehullerne...?

VH Claus
Først sliber du lidt, og samler lidt at støvet sammen.

Herefter lim i hullerne, trækker støvet henover, skraber det værste af, og sliber så let henover hullerne igen.

Kan evt. gentages hvis ikke hullerne er lukket.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også