penge tilgode

Hej

Prøver lige her ....sidst fik jeg meget hjælp..

Jeg har 4000,- kr tilgode ved en der købte noget brænde af mig som han glemte at betale.
Jeg gik til retten og fik udlæg i hans hus da han ikke havde penge.
Nu er huset gået på tvang og solgt.
Jeg har fået at vide at beløbet derfor falder tilbage til ham ???
Hvordan skal jeg forholde mig ???
Har hørt at jeg skal gøre krav på mine penge nogle gange for at kunne gøre krav på dem hvis han kommer til penge om fx 10 år ???

Håber der en en lille kvik medlem her ....TAK

Hej Prøver lige her ....sidst fik jeg meget... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg læser, det jeg linkede til tidligere, så forældes dit krav først 10 år efter dommen.

"Huset er nu gået på ang og gælden falder derfor tilbage på ham ???" Det forstår jeg ikke helt, hvad du mener med. Hvis du har udlæg i huset kan du fremprovokere en tvangsauktion. Men så vidt jeg ved skal du indestå for omkostningerne ved auktionen, og det er mange tusinde kr. vi taler om her. Hvis huset ikke bydes så højt op, at dit udlæg dækkes (du ligger efter andre panthavere som kreditforening, bank og lign. "der kom før dig"), så får du ikke dækket dit tilgodehavende, men har stadig kravet på manden.
Det er som du skriver i de sidste 2 linier...

Fik udlæg i huset for 6 mdr siden....efter er huset gået på tvang og der er ikke penge til mig der.

Prøv evt. at få forhandlet en afdragsordning igennem og få den lavet skriftlig. Har du en skriftlig aftale om en afdragsordning har du også en skriftlig vedgåelse af gælden.

allan
Der er desværre kun den hårde måde over for ham......

Jeg kender ikke reglerne på området, men jeg vil da anbefale dig at opsøge den lokale retshjælp. De kan helt sikkert rådgive dig 100% på området, og det er ganske gratis

Christian

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis