Hul i mur til vandhane

Hej

Jeg skal have et halv tomme rør gennem min husmur for at lave en udendørs vandhane.
Muren er jo ret til og hullet til røret skal være tykt nok til at røret kan komme igennem.

Kan man købe sådan et langt, tykt bor eller hvordan gør man det?

Jeg håret langt 10 mm bor så jeg kunne måske bore igennem med det først og så bore op fra begge sider med et tykt kortere bor?

Hvordan plejer man at gære sådan noget?

VH Esben
Hej Jeg skal have et halv tomme rør gennem... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt så !!!
Det lyder som om det kunne udføres. En dag må bogen skrives om alle disse løsninger, som alle støder på at skulle bruge. Noget af det findes i gamle håndbøger og er fantastisk spændende. Jeg samler selv alt det jeg ser antikvarisk og på loppemarkeder der omhandler alt indenfor: Hvordan ????
Så ligger der noget, er I meget velkomne med en henvendelse.

mvh

 varmetossen

Jeg har engang - i mangel af et langt murbor - brugt et stykke "glat" armeringsjern i en murstensmur, og med slag!. Havde selvfølgelig boret for så langt som nu det korte bor rakte.

Det gik fint (så vidt jeg husker) - men det virker nok ikke i beton.

Tror nok det slog en flis af murstenene, men ikke mere end at det kunne dækkes med en krave.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Så fik jeg lavet hullet - både gratis og nemt!!!

Forleden kom der en tekniker og skulle installere fiber internet hos mig.
Fiberen skulle gå ind umiddelbart ved siden af hvor ovennævnte vandrør skulle gå ud, gennem muren.
Jeg faldt i snak med teknikeren og fortalte at han gerne måtte rykke fiberboksen og gøre plads til røret. Jeg havde ikke boret hullet til røret endnu, da jeg manglede et bor.
Fiber teknikeren sagde at han da vist havde et 25 MM langt murbor liggende i bilen og en borehammer med SDS. Og hvis han måtte låne mit toilet kunne jeg jo låne hans bor samt boremaskine imens.
Det var selvfølgeligt helt i orden, så jeg fik altså boret hul til vandrøret helt gratis, med hjælp fra en meget venlig og imødekommende fibertekniker.

Dejligt med venlig og hjælpsom service fra en kant, der principielt set kunne være fuldstændig ligeglad med at jeg manglede et bor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis