Vi prøve igen

Er der nogen som kan sige hvad det er for en plante/buske den bliver meget brugt i læhegn på marken

 frank

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh men det kan de henne på den nærmeste plante skole, så klip en gren af med blade på og smut hen til planteskolen.
tag et billede af 1 gren så jeg kan se hvordan bladene sidder, så kan jeg slå den op i mit planteleksikon, får den blomster, får den bær???? skal bruge bladets form, detaljer om har bladet takker, eller er det glat???

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
lige et par mere billeder

 frank

Jeg synes det ser ud til at være HÆG. De får vist også sorte bær. Prøv selv at søge.
Kan ikke huske hvor de kommer fra, men så vidt jeg husker kunne de ikke frøformere sig, men de har tilpasset sig det danske klima.
Mener det vist er ved at være et problem nogle steder at den faktisk breder sig lidt for godt.
Tror nok at en eller anden instans faktisk fraråder at anvender den, men det kan der helt sikkert findes noget om på nettet.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

mit umiddelbare bud ville være bærmispel, må indrømme at jeg ikke kan finde en der ligner.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Annonce
mit umiddelbare bud ville være bærmispel, må indrømme at jeg ikke kan finde en der ligner.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Tak Henrik og Kermit, jeg må lige prøve at sammeligne de 2 forslag med busken der hjemme. Hvis jeg kommer engang hjem til weekend. Jeg så lige efter på nettet i går ang. Kermit's forslag og det så da temmelig fornuftig ud. Så jeg må lige se på dit forslag Henrik hvis jeg har pause.

Hilsen Frank

 frank

efter har set på nettet og på busken har jeg fundet udad at det er en hæg.
Jeg takker mange gangen for hjælpen.

 frank

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis