Hvad er der på den anden side af rebeøjet? sælbyggårn 592 5300 04-05-2013 16:47 Hej, denne blok er hængt i rebeøjet på sejlet. Hvad sidder der på den anden side, som gør at blokken ikke trækker gjorden gennem rebeøjet? 10 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 04-05-2013 17:33 Vi må da kunne se den anden side af sejlet også, ellers giver dit billede ingen mening. Men hvis du tænker på hvor linerne forsvinder hen, må svaret være at de er syet ind i sejlets forstærkning.
lynæs 5071 5400 04-05-2013 20:48 der sidder vel en line ned til bommen, så trækket nedad ved rebning er fordelt på begge sider. ellers vil der jo trækkes skævt. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen
Håndværkeren 20251 05-05-2013 00:05 Det tror jeg betyder mindre Lynæs, så vidt jeg kan se, sidder sejlet i slæder.
grandoldman 5248 5700 05-05-2013 09:00 På mit storsejl sidder der en gjord gennem øjet og har en ring i begge ender, altså en ring på hver side af sejlet. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
lynæs 5071 5400 05-05-2013 09:13 de ringe sættes så nok i svanehalsene på bommen,men det umuliggør så at rebe fra cockpit. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen Annonce
grandoldman 5248 5700 05-05-2013 12:04 Når man kigger på billedet ser det ud som om gjorden er syet fast inde i, eller på den anden side af sejlet.. Jeg kan bare bruge den ene ring, man kan ikke trække ringen gennem hullet. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
sælbyggårn Trådstarter 592 5300 05-05-2013 23:20 Hej grandoldman, - ja, det er netop det. I stedet for at rebelinen går gennem øjet i sejlet, skal der hænge en blok på den ene side. Og som du skriver kunne det så bare være en ring med en gjorde, der går gennem øjet, som blokken så kan monteres i. Tak for løsningen.
sælbyggårn Trådstarter 592 5300 05-05-2013 23:24 Det er i øvrigt dette rebesystem, det drejer sig om.
Håndværkeren 20251 06-05-2013 00:28 Det sejl må da være på mindst 30 m2. siden det er nødvendigt med blokke !
sælbyggårn Trådstarter 592 5300 06-05-2013 23:31 Nej, det er for at trækket i udhalet ikke bliver for lille...