Køkken have for tæt på fliser?

Hej
Da jeg netop har købt hus, som keg nu har raget ned
Bor jeg i lejlighed, bagved er der et lille stykke græs, så igår begyndte jeg med at grave :-) nu er der sået alskens grønsager.
Der er gravet lige ved hegnet, hvor der igen ligger fliser op af, så jeg kom til at tænke på, om grønsager og kartofler kan ødelægge fliserne? Der er omkring 10 cm fra første række, til fliser
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det sker der ikke noget ved, havde det været flerårige planter var der måske en lille bitte chance for skader, men med grønsagerne der dør rødderne når du høster.
Ja de der selvfølgelig, og med alt det sene græs så ender vist rødder nok :-P

t er mærkeligt for en landmand, kørere 10 timer med en 4 furet plov, og så hjem at vende jord med en spade :-D

Men nu er der gravet udntil kartofler, radiser, karse, persille, gulerødder og salat, bliver lækkert hvis det lan konkurrere lidt med ukrudtet, på det jordnder aldrig har Været plantet så meget som en hæk i :-)
Sådan en landmand har vil hørt om en fræser ?
Jeg er ikke landmand men har da en selvkørende fræser med benzin motr og en elektrisk fræser, også til jordfræsning. Med den tager det ca. 2 timer at fræse et stykke jord á 100 m2 igennem 2 gange på kryds og tværs, så er jorden til gengæld virkelig prøs og lækker at arbejde med.
Skrevet af Håndværkeren på 05 maj 2013 00:02
Sådan en landmand har vil hørt om en fræser ?
Jeg er ikke landmand men har da en selvkørende fræser med benzin motr og en elektrisk fræser, også til jordfræsning. Med den tager det ca. 2 timer at fræse et stykke jord á 100 m2 igennem 2 gange på kryds og tværs, så er jorden til gengæld virkelig prøs og lækker at arbejde med.
Ja og senegræs og skvalderkål er hakket i små stykker, priklet i lporøs lækker jord, så kan hver eneste stump gro

Gider ikke fræser, arbejder lun 15 timer om dagen, så skal jo bruge tiden til noget?
Desuden giver det god mulighed for at Være sikker på at sene græs kommer ned i bunden af furen..

Men sen græsset har fået lidt hjælp af lidt gift
Tjah når jeg skal fræse et stykke, sprøjter jeg med Roundup 14 dage før, så er der heller ikke hverken skvallerkål eller senegræs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis