byg en garage

Hej jeg overveje at byg en garage og jeg har en par tanker om materialer, og det er med funda blokker men det er jo meget arbejde med alt det beton.

Og så overvejer jeg også med lecablokke men nu er det mit spørgsmål bliver det stærk nok hvis man bygger en hulmur op i leca og så med murbinder i og det hele hvad der skal til?

Er der måske nogen der har erfaring med det og er der nogen der kom med god råd? 

 frank

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på så meget.

hvad skal du bruge den til.

størrelse.

Men sokkel hele vejen rundt. støbt gulv

en port og nogle døre og vinduer.

15cm leca blokken og flad eller gitter spær tag..
Ja det vil nok blive en 6 x 7 m med 2 port og 2 vinduer + 2 alm vindue.
Den skal bare bruges til 2 biler og en lille fyrrum til pillefyr.

Jeg har tænkt mig at støbe sokkel og så blokker med flamingo til isolering.
Og så lav en hulmur af måske 15 cm lecablok

 frank

hvordan med det hus... hvordan ser den ud.. pudset eller muret..

hvis jeg ville bygge garage ville jeg gøre sådan her.

sokkel med støbt gulv..

"masiv" leca væg af 29 blokker.

bærendene rem i begge sider.

gitter spær og samme type tag og udhæng som huset..

Der er ikke noget i vejen for at lave hele garage til fyrum.. loftet skal bare beklædes med tog lag gips..
Huset det er pudset, og tag har jeg også tænkt på enten med lidt rejsning eller det samme som huset med valmtag.
Og det med hulmur har jeg tænkt på fordi så kunne jeg putte som isolering i. For vil jeg sætte en radiator eller 2 op og holde garage frostfri.

 frank

leca blokke isolere ganske fint..

Tror ikke du får nogen mere givenst af at lave en dobbelt mur med isolering..
Læs Webers anvisning om lecas isolerings evner. Hvis du laver det i 29 cm med 10 cm mørtelfuge i begge sider giver næsten det samme som hulmur med isolering i.

Jeg selv igang med et ligende projekt bare 8 x11 meter. Det er noget af et arbejde kan jeg sige dig. Jeg støber på onsdag første gang.

Men der er mange timer i det, jeg fjernede først en gammel bygning før jeg kunne komme til og blev ramt af vinter og en højdeforskel jeg lige havde overset på grunden. Det kostede lige lidt ekstra kroner men nu går det fremad. Jeg dog haft en ingenør til at regne på¨nogle småting og de penge er virkelig godt givet ud kan jeg sige dig.

Du kan bare spørge løs hvis du vil vide noget om alle de problemer der kan være i det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis