Rive garage ned og lave carport.

Jeg skal igang med at rive en gammel garage ned, og i stedet have en carport på samme sted.

Den nuværende garage står på sådan nogen "betonpæle" som går ned i jorden, og da jeg skal have en carport op samme sted af samme størrelse, så tænkte jeg om de ikke kunne bruges til carporten også (det er trods alt nemmere end at grave dem op for at støbe stolper ned bagefter)

Jeg kan ikke se hvor langt de går ned i jorden, men garagen er vist fra huset blev bygget i 1965, og de står rimelig stabilt stadig, så jeg går ud fra de går ned til frostfri dybde..

Er der nogen der har en god måde at få sat stolper fast oven på dem så carporten bliver stabil??

Der er 5 på hver side og en i midten i enden, og garagen er 3 meter bred og 6 meter lang.

jeg har et par billeder så i kan se lidt af hvordan de ser ud..








6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis beton klodserne er plane oven i, kan du skrue sådan en stolpebære fast.
Hvis du lægger en4x4 som rem - har svært ved at vurdere hvor langt der er imellem betonklodserne - og så bore en gevindstang og limer den fast så er du på rette vej.

Hvis du vælger at bruge vinkler eller lign. Skalmdumogså bruge gevindstænger hvis det skal kunne holde. Monteret på gevindstængerne kan have vindtrækbånd som gøres fast til tagkonstruktionen hvis det er nødvendigt
Hvis du lægger en4x4 som rem - har svært ved at vurdere hvor langt der er imellem betonklodserne - og så bore en gevindstang og limer den fast så er du på rette vej.

Hvis du vælger at bruge vinkler eller lign. Skalmdumogså bruge gevindstænger hvis det skal kunne holde. Monteret på gevindstængerne kan have vindtrækbånd som gøres fast til tagkonstruktionen hvis det er nødvendigt
Der er 5 betonklodser på 6meter så 1,5m imellem.
Til en carport ville jeg ikke have en rem nederst hvor bilen skal holde.
Du kan enten bolte u beslag eller vinkelbeslag på betonklodserne,evt bore huller og lime gevindstænger i.De skal bruges til at bære og holde på carporten ved blæst.
Stabiliteten skal sikres ved skråbånd eller stivere.

Bernt
Jeg tror løsningen med beslag direkte på betonen gir en fandens masse tilpasning. Lægger du en rem, en den vatteret af een gang for alle

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis