Hej alle LDSer.
Historien er ifm. min velholdte Laguna 1,8, 2005:
1. forsøg på syn
Alt var OK undtagen at det der runde jern med gummi som holder fjedrene/dæmperne, hedder fjederkonsol for var rusten og det var A-zone. Derfor dumpede den.
Jeg fik det så lavet hos værksted A, som fjernede rusten og svejsede.
2. forsøg på syn
synsmanden ville ikke godkende; de skulle udskiftes.
Det fik jeg få gjort hos Værksted B, hvor jeg fik nye i. Værksted B tjekkede også el\ en fordi venstre forrude for ikke virker.
3. forsøg på syn
Ovennævnte var nu OK, men dumpende nu pga. forurering. Den var OK sidst og Værksted B påstår at ikke har pillet ved nogen. Situationen er at der er flg. anmærkninger på den:
07: Kulilteindhold, forhøjet tomgang, for høj, 10% vol.
07: lambda-værdi, -, ukorrekt, 0,76 lambda
07: kulilteindhold, tomgang, for høj, 10% vol.
og skal omsynes nu.
Nu er jeg helt rundt på gulvet. Værksted B fortæller det kan være noget komplekst og der skal tjekkes meget, herunder tilsluttes en bekostelig omgang computer. Min fornemmelse er at 2. værksed ifm. elarbejdet har pillet ved noget el ifm. udstødningen, katasylatren, følere osv. Kan det passe?
Har talt med ny værksted C, som mente at det tager længere tids analyse og fejlfindinde hvor forureningen skal testes og måles over flere omgange...
hvad skal jeg nu gøre?
På forhånd tak!
kh. hilsen Mr. GDS 0