Uheldig bilejer; nu problemer med forurenring

Hej alle LDSer.

Historien er ifm. min velholdte Laguna 1,8, 2005:

1. forsøg på syn
Alt var OK undtagen at det der runde jern med gummi som holder fjedrene/dæmperne, hedder fjederkonsol for var rusten og det var A-zone. Derfor dumpede den.

Jeg fik det så lavet hos værksted A, som fjernede rusten og svejsede.

2. forsøg på syn
synsmanden ville ikke godkende; de skulle udskiftes.

Det fik jeg få gjort hos Værksted B, hvor jeg fik nye i. Værksted B tjekkede også el\ en fordi venstre forrude for ikke virker.

3. forsøg på syn
Ovennævnte var nu OK, men dumpende nu pga. forurering. Den var OK sidst og Værksted B påstår at ikke har pillet ved nogen. Situationen er at der er flg. anmærkninger på den:

07: Kulilteindhold, forhøjet tomgang, for høj, 10% vol.
07: lambda-værdi, -, ukorrekt, 0,76 lambda
07: kulilteindhold, tomgang, for høj, 10% vol.

og skal omsynes nu.

Nu er jeg helt rundt på gulvet. Værksted B fortæller det kan være noget komplekst og der skal tjekkes meget, herunder tilsluttes en bekostelig omgang computer. Min fornemmelse er at 2. værksed ifm. elarbejdet har pillet ved noget el ifm. udstødningen, katasylatren, følere osv. Kan det passe?

Har talt med ny værksted C, som mente at det tager længere tids analyse og fejlfindinde hvor forureningen skal testes og måles over flere omgange...

hvad skal jeg nu gøre?

På forhånd tak!



kh. hilsen Mr. GDS 0
Hej alle LDSer. Historien er ifm. min velholdte... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
MAnge tak alle sammen for jeres input og hjælp.

Fandt en værksted, som min ven kender meget godt. De identificerede hurtigt at den skulle have udskiftet luftmassemåler og en slags motorrens" - Det hjalp og bilen er nu synet. Dertil kører den en del bedre nu; mere jævnt/smooth og med mere overskud.



kh. hilsen Mr. GDS 0
Hold da op en omgang.. En luftmasse måler bor Være noget af det første man tjekker.. Men det nsn sjældent ses på computeren..

Næste gang kommer du til Jylland, jeg har både computer og en gang fornuft.. Og en fejludlæsning koster ihvertfald ikke 350 kr.. En pilsner og en omgang sladder :-D
Hej. jeg har lige været til syn med min laguna og og har fået samme anmærkninger om forurening som dig.
har du fået lavet din laguna og hvad hvad var der i vejen.

Venlig hilsen


Max
[email protected]


Max
Det er en aftale Subwoofer:-) Du har ret, fejlen sporedes ikke på computeren.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Hej Max, Luftmassemåleren var røget og ja, jeg fik den lavet.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Skrevet af way3000 på 22 maj 2013 20:18
Max, det har han skrevet hvis du lige læser det sidste par indlæg i tråden

TS: Hvad gav du for rep? kan du afsløre det?


Way, 3k incl. omsyn.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Det var en fin pris

Men, det med at det ikke kan ses på tester, det kan det hvis det er en bosch, der kan man udmåle luftmasse signal og i sis/kas delen er der altså norm værdier på det og hvis den er røget, så er de værdier jo helt hen i vejret. Så det kan man godt.

- Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis